• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Enstitüler
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Enstitüler
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Beden eğitimi öğretmenlerinin hizmet-içi eğitim faaliyetlerine katılımını etkileyen faktörler

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (1.254Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2016

Yazar

Sabah, Seda

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu araştırmanın amacı beden eğitimi öğretmenlerinin hizmet-içi eğitim faaliyetlerine katılımını etkileyen faktörleri incelemektir. Bu amaç doğrultusunda araştırmacı Samsun İli Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı Asarcık, Atakum, Ayvacık, Bafra, Canik, Çarşamba, Havza, İlkadım, Tekkeköy, Terme ve Vezirköprü ilçelerine bağlı okullarda beden eğitimi öğretmeni olarak görev yapmakta olan 450 öğretmeni okullarda şahsi olarak ziyaret etmiş ve çalışmaya katılmaları için davet etmiştir. Ancak bu öğretmenlerden 414'ü çalışmaya gönüllü olarak katılmışlar ve ilgili veri toplama aracını yanıtlamışlardır. Ancak toplanan bu 414 ölçekten 44'ü eksik verilerden dolayı araştırmadan çıkarılarak analiz edilebilecek 370 ölçek elde kalmıştır.Elde edilen veriler SPSS 21 paket programı ile analiz edilmiştir. Bu anlamda araştırmacı öğretmenlerin cinsiyet, yaş, mesleki kıdem, okuttukları sınıf seviyesi ve eğitim düzeyleri gibi demografik özellikleri ile hizmet içi eğitim etkinliklerine karşı tutumları, öğretmenlik yeterlik algıları, zaman, ekonomik yardım (ödenek), okul müdürü, iş arkadaşları ve okul kültürü değişkenlerinin öğretmenlerin hizmet içi eğitim etkinliklerine katılımlarını etkilediği sonucuna ulaşmıştır. Bu sonuç doğrultusunda hizmet içi eğitim etkinliklerine katılımı arttırma konusunda Milli Eğitim Bakanlığı çalışmada yer alan değişkenleri baz alarak gerekli tedbirleri almalı ve imkanları sağlamaları önerilmektedir.
 
The main purpose of this study was to examine factors influencing physical education teachers' participation in in-service training programs. In line with this purpose, the researcher first visited public schools which are associated with Asarcık, Atakum, Ayvacık, Bafra, Canik, Çarşamba, Havza, İlkadım, Tekkeköy, Terme, and Vezirköprü districts of Samsun. Then, the researcher invited 450 teachers who had been working as Physical Education teachers in these schools. However, 414 of them were volunteers to participate in this research. After deleting all missing value (44 surveys had been removed), the researcher reached 370 workable surveys. All collected data had been analyzed by using SPSS 21 packed programme with the respect of Poisson regression. At this point, the researcher found that teachers' personal characteristics such as gender, age, teaching experience, grade level of teaching, education level, teachers' attitudes towards in-service training programs, teachers' self-efficacy, time, funding, principal, colleague influence and school culture affect Physical Education teachers' participation in in-service training programs in statistically significant ways.In the light of these results, the Ministry of National Education should take all necessary steps and provide all essential opportunities in order to increase teachers' participation in in-service training programs.
 

Bağlantı

https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=DPTyuy3wRPq_qvCPSqUB68xObfBKmA6TaxLr_-GB7WEgS0kgY40pTG_7ZlHewvdw
https://hdl.handle.net/20.500.12450/1773

Koleksiyonlar

  • Tez Koleksiyonu [318]

İlgili Öğeler

Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.

  • Öğretmen Görüşlerinin Teknoloji Kabulü Bağlamında İncelenmesi 

    Volkan Kukul; Mertcan Ünal; Serçin Karataş; Ebru Kılıç Çakmak; Ayşe Yılmaz; Esra Ömeroğlu (2018)
    Üstün yetenekli/zekalı bireylerin potansiyellerinin nasıl artırılabileceği alanyazında önem verilen bir konudur. Çalışmalar genellikle bu bireylerin bilişsel ve psikomotor becerilerine odaklanmakta olup, sosyal duygusal ...
  • Fatih Projesi ile ilgili öğretmen görüşleri(Tokat ili örneği) 

    Kılıçıbüyük, Ersin (Amasya Üniversitesi, 2019)
    Bu araştırmanın amacı öğretmenlerin FATİH Projesi'nin uygulanmasına ilişkin görüşlerinin ve bu görüşlerin bazı değişkenlerle ilişkisinin incelenmesidir. Kesitsel bir araştırma deseni kullanılarak, nicel tarama yöntemi ile ...
  • Fen Bilimleri Öğretmenliği Öğrencileri ve Pedagojik Formasyon Fen Grubu Öğrencilerinin Yansıtıcı Düşünme Becerilerinin Karşılaştırılması 

    Şafak Uluçınar Sağır; Harun Bertiz (2016)
    Bu araştırmanın amacı, fen grubu formasyon öğrencileri ile fen bilimleri öğretmenliği öğrencilerinin yansıtıcı düşünme beceri düzeylerini karşılaştırarak, yansıtıcı düşünme eğiliminin nelere bağlı olduğunu incelemektir. ...



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: