Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKırbaş, Şule
dc.contributor.authorAydoğdu, Ferhat
dc.date.accessioned2022-03-09T14:55:57Z
dc.date.available2022-03-09T14:55:57Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=9MiDp3x86xrwjpi5-14w-ZRAu1Ue9dn67ASGycCe0lpbTMpDuDHdmTulcDGv6Y6w
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/1746
dc.description.abstractAraştırma, 14-15 Yaş erkek futbolculara uygulanan futbola özgü küçük alan oyunlarının, Problem çözme, Dikkat ve Motivasyon düzeylerine etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmaya, deney grubunu oluşturan Erbaaspor 14-15 Yaş Erkek Futbol takımı (18 sporcu) ile kontrol grubunu oluşturan Hacıpazar Ortaokulu 14-15 Yaş Erkek Futbol takımı (18 sporcu) katılmıştır. Ön teste alınan gruplardan deney grubuna; 10 hafta boyunca, haftada 3 gün, Futbola Özgü Küçük Alan Oyunları Antrenman Programı, Kontrol grubuna ise; 10 hafta, haftada 3 gün, Futbola Özgü Teknik ve Beceri Antrenman Programı uygulanmış ve gruplar son teste alınmışlardır. Veriler, Kişisel Bilgi Formu, Sporda Başarı Motivasyonu ölçeği (SBMÖ), Problem Çözme Ölçeği (PÇÖ) ve D2 Dikkat Testi kullanılarak toplanmıştır. Verilerin normallik varsayımı Kolmogorov-Smirnov testi vasıtasıyla incelenmiş, normal dağılıma uygun olduğu için analizlerde, gruplar arası bağımsız gruplar t testi, grup içi bağımlı gruplar t testi kullanılmıştır. Tüm analizler IBM-SPSS-21 programında yapılmıştır. Anlamlılık düzeyi 0,05 olarak alınmıştır. Sonuç olarak; futbola özgü küçük alan oyunlarının, deney grubunda, motivasyon ölçeği alt boyutlarından başarıya yaklaşma güdüsünü, problem çözme alt boyutlarından değerlendirici yaklaşım davranış boyutunu ve dikkat testi alt boyutlarını pozitif yönde etkilediği ve istatistiksel olarak anlamlı farklılıklara neden olduğu görülmüştür. Problem çözme alt boyutlarından kaçıngan yaklaşım boyutunda ise negatif yönde, istatistiksel olarak anlamlı bir fark tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study was to examine the effects of small-sided games applied to 14-15 age group male soccer players on their problem solving, motivation and attention skills. Erbaaspor 14-15 male soccer team (18 players) attended the research as the experimental group, Hacıpazar Secondary School 14-15 male soccer team (18 players) as the control group. Of the pre-tested groups, the experimental group was subjected to the Small-sided Games Training Program 3 days a week for 10 weeks; the control group to the Basic Technique and Skills Training Program 3 days a week for 10 weeks. At the end of these 10 weeks, the groups were post-tested. Data has been obtained by Personal Information Form, Sports-Specific Achievement Motivation Scale (SSAMS), Problem Solving Skills Scale (PSSS), the d2 Test of Attention. The assumption of normality of the data was analyzed with the Kolmogorov-Smirnov Test by using the Independent Samples t-test between the groups and the Dependent Samples t-test within the group. Statistical analysis was performed with IBM-SPSS-21. The significance level was set equal to 0,05. In this study, it has been observed that the 10-week Small-sided Games Training Program subjected to the experimental group significantly affects and improves "Motive to Approach Success" of the sub-scales of the Sports-Spesific Achievement Motivation Scale, "Evaluator Approach" of the sub-scales of the Problem Solving Inventory and the attention skill levels of the soccer players.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAmasya Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSporen_US
dc.subjectSportsen_US
dc.subjectAntrenmanen_US
dc.subjectTrainingen_US
dc.subjectDikkaten_US
dc.subjectAttentionen_US
dc.subjectFutbolen_US
dc.subjectFootballen_US
dc.subjectMotivasyonen_US
dc.subjectMotivationen_US
dc.subjectProblem çözmeen_US
dc.subjectProblem solving Onaylandıen_US
dc.title14-15 yaş erkek futbolculara uygulanan küçük alan oyunlarının, problem çözme, dikkat ve motivasyon üzerine etkisinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeThe investigation of the effects of the small-sided games subjected to the 14-15 age-group male soccer players on their problem solving, motivation and attention skillsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage41en_US
dc.identifier.yoktezid668781en_US
dc.institutionauthorAydoğdu, Ferhat


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster