• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Enstitüler
  • Sağlık Bilimleri Enstitüsü
  • Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Enstitüler
  • Sağlık Bilimleri Enstitüsü
  • Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

14-15 yaş erkek futbolculara uygulanan küçük alan oyunlarının, problem çözme, dikkat ve motivasyon üzerine etkisinin incelenmesi

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (1.744Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2021

Yazar

Aydoğdu, Ferhat

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Araştırma, 14-15 Yaş erkek futbolculara uygulanan futbola özgü küçük alan oyunlarının, Problem çözme, Dikkat ve Motivasyon düzeylerine etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmaya, deney grubunu oluşturan Erbaaspor 14-15 Yaş Erkek Futbol takımı (18 sporcu) ile kontrol grubunu oluşturan Hacıpazar Ortaokulu 14-15 Yaş Erkek Futbol takımı (18 sporcu) katılmıştır. Ön teste alınan gruplardan deney grubuna; 10 hafta boyunca, haftada 3 gün, Futbola Özgü Küçük Alan Oyunları Antrenman Programı, Kontrol grubuna ise; 10 hafta, haftada 3 gün, Futbola Özgü Teknik ve Beceri Antrenman Programı uygulanmış ve gruplar son teste alınmışlardır. Veriler, Kişisel Bilgi Formu, Sporda Başarı Motivasyonu ölçeği (SBMÖ), Problem Çözme Ölçeği (PÇÖ) ve D2 Dikkat Testi kullanılarak toplanmıştır. Verilerin normallik varsayımı Kolmogorov-Smirnov testi vasıtasıyla incelenmiş, normal dağılıma uygun olduğu için analizlerde, gruplar arası bağımsız gruplar t testi, grup içi bağımlı gruplar t testi kullanılmıştır. Tüm analizler IBM-SPSS-21 programında yapılmıştır. Anlamlılık düzeyi 0,05 olarak alınmıştır. Sonuç olarak; futbola özgü küçük alan oyunlarının, deney grubunda, motivasyon ölçeği alt boyutlarından başarıya yaklaşma güdüsünü, problem çözme alt boyutlarından değerlendirici yaklaşım davranış boyutunu ve dikkat testi alt boyutlarını pozitif yönde etkilediği ve istatistiksel olarak anlamlı farklılıklara neden olduğu görülmüştür. Problem çözme alt boyutlarından kaçıngan yaklaşım boyutunda ise negatif yönde, istatistiksel olarak anlamlı bir fark tespit edilmiştir.
 
The aim of this study was to examine the effects of small-sided games applied to 14-15 age group male soccer players on their problem solving, motivation and attention skills. Erbaaspor 14-15 male soccer team (18 players) attended the research as the experimental group, Hacıpazar Secondary School 14-15 male soccer team (18 players) as the control group. Of the pre-tested groups, the experimental group was subjected to the Small-sided Games Training Program 3 days a week for 10 weeks; the control group to the Basic Technique and Skills Training Program 3 days a week for 10 weeks. At the end of these 10 weeks, the groups were post-tested. Data has been obtained by Personal Information Form, Sports-Specific Achievement Motivation Scale (SSAMS), Problem Solving Skills Scale (PSSS), the d2 Test of Attention. The assumption of normality of the data was analyzed with the Kolmogorov-Smirnov Test by using the Independent Samples t-test between the groups and the Dependent Samples t-test within the group. Statistical analysis was performed with IBM-SPSS-21. The significance level was set equal to 0,05. In this study, it has been observed that the 10-week Small-sided Games Training Program subjected to the experimental group significantly affects and improves "Motive to Approach Success" of the sub-scales of the Sports-Spesific Achievement Motivation Scale, "Evaluator Approach" of the sub-scales of the Problem Solving Inventory and the attention skill levels of the soccer players.
 

Bağlantı

https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=9MiDp3x86xrwjpi5-14w-ZRAu1Ue9dn67ASGycCe0lpbTMpDuDHdmTulcDGv6Y6w
https://hdl.handle.net/20.500.12450/1746

Koleksiyonlar

  • Tez Koleksiyonu [103]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: