dc.contributor.advisor | Orbay, Keziban | |
dc.contributor.author | Sayın, Volkan | |
dc.date.accessioned | 2022-03-09T14:55:55Z | |
dc.date.available | 2022-03-09T14:55:55Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=7lOJX8w_8PRQU1mSHU6-jraicyn0Dx8VqIebN0z9pSrVFHPdaDojYRRhV5NX4M5C | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12450/1730 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı ilkokul dördüncü sınıf matematik dersi geometri kazanımları temel alınarak geliştirilen Geometrik Düşünme düzey belirleme testinin kullanılarak ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin Geometrik Düşünme düzeylerinin belirlemesi ve Geometrik Düşünme başarı puanlarının bazı demografik değişkenlerle ilişkisinin incelenmesidir. Araştırma örneklemini farklı sosyo-ekonomik düzeyleri temsil eden ve basit tesadüfi örnekleme yoluyla seçilen 10 farklı ilkokula devam eden 429 öğrenci oluşturmuştur. Öğrenciler Geometrik Düşünme düzey belirleme testi ve sosyodemografik bilgi formundan oluşan bir veri toplama aracını cevaplamıştır. Araştırma örneklemini oluşturan bireylerin Geometrik Düşünme düzeylerini belirlemek için frekanslar ve yüzdelik dağılımlar kullanılmıştır. Aynı zamanda, gruplar arası karşılaştırmalar yapmak amacıyla grup sayısı iki olduğunda ilişkisiz örneklem için t-testi, grup sayısı ikiden fazla olduğunda tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Araştırma hipotezlerinin test edilmesinde .05 hata payı üst sınır olarak kabul edilmiştir. Veri analizleri sonucunda ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin Geometrik Düşünme düzeylerinin düşük olduğu bulunmuştur. Ayrıca öğrencilerin Geometrik Düşünme başarı puanları incelendiğinde; cinsiyet, anne ve baba eğitim düzeyi, anne ve baba mesleği, evde bilgisayar kullanma olanakları ile Geometrik Düşünme başarı puanları arasında ilişki olduğu görülmüştür. | en_US |
dc.description.abstract | The aim of this research was to determine geometric thinking levels of fourth grade students in primary school by using geometric thinking leveling test developed on the basis of geometry achievements of elementary school fourth grade mathematics course and to examine the relation between geometric thinking achievement scores and some demographic variables. The participants consisted of 429 students who attended 10 different elementary schools representing different socio-economic levels and selected using simple random sampling. The students responded to a data collection tool composed of a geometric thinking level test and a sociodemographic information form. In order to test research hypothesis, frequency and percentage distribution, independent samples t-test, One Way Analysis of Variance were used. When testing research hypotheses, the error rate was set at .05 for statistical analysis. As a result of the data analysis, it was found that the geometric thinking level of the fourth grade students in the primary school was low. In addition, the geometric thinking success scores was associated with gender, parental education level, mother and father occupation, and computer use opportunities at home. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Amasya Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | en_US |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Matematik | en_US |
dc.subject | Mathematics | en_US |
dc.subject | Başarı | en_US |
dc.subject | Success | en_US |
dc.subject | Başarı düzeyi | en_US |
dc.subject | Success level | en_US |
dc.subject | Başarı testleri | en_US |
dc.subject | Success tests | en_US |
dc.subject | Demografik değişkenler | en_US |
dc.subject | Demographic variables | en_US |
dc.subject | Geometri | en_US |
dc.subject | Geometry | en_US |
dc.subject | Geometrik düşünme | en_US |
dc.subject | Gemetric thinking | en_US |
dc.subject | Matematik dersi | en_US |
dc.subject | Mathematics lesson | en_US |
dc.subject | Puanlama | en_US |
dc.subject | Scoring | en_US |
dc.subject | Öğrenciler | en_US |
dc.subject | Students | en_US |
dc.subject | İlkokul öğrencileri | en_US |
dc.subject | Primary school students Onaylandı | en_US |
dc.subject | İlkokul dördüncü sınıf öğrencileri | en_US |
dc.subject | Geometrik Düşünme düzeyi | en_US |
dc.subject | Geometrik Düşünme başarı puanları | en_US |
dc.subject | Demografik değişkenler | en_US |
dc.subject | fourth grade students | en_US |
dc.subject | geometric thinking levels | en_US |
dc.subject | geometric thinking achievement scores | en_US |
dc.subject | demographic variables. | en_US |
dc.title | İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin geometrik düşünme düzeylerinin tespiti ve başarı puanlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Investigation of 4th grade students' geometric thinking levels and success scores in terms of different variables | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 90 | en_US |
dc.identifier.yoktezid | 477547 | en_US |
dc.institutionauthor | Sayın, Volkan | |