Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorOrbay, Keziban
dc.contributor.authorSayın, Volkan
dc.date.accessioned2022-03-09T14:55:55Z
dc.date.available2022-03-09T14:55:55Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=7lOJX8w_8PRQU1mSHU6-jraicyn0Dx8VqIebN0z9pSrVFHPdaDojYRRhV5NX4M5C
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/1730
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı ilkokul dördüncü sınıf matematik dersi geometri kazanımları temel alınarak geliştirilen Geometrik Düşünme düzey belirleme testinin kullanılarak ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin Geometrik Düşünme düzeylerinin belirlemesi ve Geometrik Düşünme başarı puanlarının bazı demografik değişkenlerle ilişkisinin incelenmesidir. Araştırma örneklemini farklı sosyo-ekonomik düzeyleri temsil eden ve basit tesadüfi örnekleme yoluyla seçilen 10 farklı ilkokula devam eden 429 öğrenci oluşturmuştur. Öğrenciler Geometrik Düşünme düzey belirleme testi ve sosyodemografik bilgi formundan oluşan bir veri toplama aracını cevaplamıştır. Araştırma örneklemini oluşturan bireylerin Geometrik Düşünme düzeylerini belirlemek için frekanslar ve yüzdelik dağılımlar kullanılmıştır. Aynı zamanda, gruplar arası karşılaştırmalar yapmak amacıyla grup sayısı iki olduğunda ilişkisiz örneklem için t-testi, grup sayısı ikiden fazla olduğunda tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Araştırma hipotezlerinin test edilmesinde .05 hata payı üst sınır olarak kabul edilmiştir. Veri analizleri sonucunda ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin Geometrik Düşünme düzeylerinin düşük olduğu bulunmuştur. Ayrıca öğrencilerin Geometrik Düşünme başarı puanları incelendiğinde; cinsiyet, anne ve baba eğitim düzeyi, anne ve baba mesleği, evde bilgisayar kullanma olanakları ile Geometrik Düşünme başarı puanları arasında ilişki olduğu görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThe aim of this research was to determine geometric thinking levels of fourth grade students in primary school by using geometric thinking leveling test developed on the basis of geometry achievements of elementary school fourth grade mathematics course and to examine the relation between geometric thinking achievement scores and some demographic variables. The participants consisted of 429 students who attended 10 different elementary schools representing different socio-economic levels and selected using simple random sampling. The students responded to a data collection tool composed of a geometric thinking level test and a sociodemographic information form. In order to test research hypothesis, frequency and percentage distribution, independent samples t-test, One Way Analysis of Variance were used. When testing research hypotheses, the error rate was set at .05 for statistical analysis. As a result of the data analysis, it was found that the geometric thinking level of the fourth grade students in the primary school was low. In addition, the geometric thinking success scores was associated with gender, parental education level, mother and father occupation, and computer use opportunities at home.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAmasya Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMatematiken_US
dc.subjectMathematicsen_US
dc.subjectBaşarıen_US
dc.subjectSuccessen_US
dc.subjectBaşarı düzeyien_US
dc.subjectSuccess levelen_US
dc.subjectBaşarı testlerien_US
dc.subjectSuccess testsen_US
dc.subjectDemografik değişkenleren_US
dc.subjectDemographic variablesen_US
dc.subjectGeometrien_US
dc.subjectGeometryen_US
dc.subjectGeometrik düşünmeen_US
dc.subjectGemetric thinkingen_US
dc.subjectMatematik dersien_US
dc.subjectMathematics lessonen_US
dc.subjectPuanlamaen_US
dc.subjectScoringen_US
dc.subjectÖğrencileren_US
dc.subjectStudentsen_US
dc.subjectİlkokul öğrencilerien_US
dc.subjectPrimary school students Onaylandıen_US
dc.subjectİlkokul dördüncü sınıf öğrencilerien_US
dc.subjectGeometrik Düşünme düzeyien_US
dc.subjectGeometrik Düşünme başarı puanlarıen_US
dc.subjectDemografik değişkenleren_US
dc.subjectfourth grade studentsen_US
dc.subjectgeometric thinking levelsen_US
dc.subjectgeometric thinking achievement scoresen_US
dc.subjectdemographic variables.en_US
dc.titleİlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin geometrik düşünme düzeylerinin tespiti ve başarı puanlarının bazı değişkenler açısından incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of 4th grade students' geometric thinking levels and success scores in terms of different variablesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage90en_US
dc.identifier.yoktezid477547en_US
dc.institutionauthorSayın, Volkan


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster