İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin geometrik düşünme düzeylerinin tespiti ve başarı puanlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi
View/ Open
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-rights
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Bu araştırmanın amacı ilkokul dördüncü sınıf matematik dersi geometri kazanımları temel alınarak geliştirilen Geometrik Düşünme düzey belirleme testinin kullanılarak ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin Geometrik Düşünme düzeylerinin belirlemesi ve Geometrik Düşünme başarı puanlarının bazı demografik değişkenlerle ilişkisinin incelenmesidir. Araştırma örneklemini farklı sosyo-ekonomik düzeyleri temsil eden ve basit tesadüfi örnekleme yoluyla seçilen 10 farklı ilkokula devam eden 429 öğrenci oluşturmuştur. Öğrenciler Geometrik Düşünme düzey belirleme testi ve sosyodemografik bilgi formundan oluşan bir veri toplama aracını cevaplamıştır. Araştırma örneklemini oluşturan bireylerin Geometrik Düşünme düzeylerini belirlemek için frekanslar ve yüzdelik dağılımlar kullanılmıştır. Aynı zamanda, gruplar arası karşılaştırmalar yapmak amacıyla grup sayısı iki olduğunda ilişkisiz örneklem için t-testi, grup sayısı ikiden fazla olduğunda tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Araştırma hipotezlerinin test edilmesinde .05 hata payı üst sınır olarak kabul edilmiştir. Veri analizleri sonucunda ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin Geometrik Düşünme düzeylerinin düşük olduğu bulunmuştur. Ayrıca öğrencilerin Geometrik Düşünme başarı puanları incelendiğinde; cinsiyet, anne ve baba eğitim düzeyi, anne ve baba mesleği, evde bilgisayar kullanma olanakları ile Geometrik Düşünme başarı puanları arasında ilişki olduğu görülmüştür. The aim of this research was to determine geometric thinking levels of fourth grade students in primary school by using geometric thinking leveling test developed on the basis of geometry achievements of elementary school fourth grade mathematics course and to examine the relation between geometric thinking achievement scores and some demographic variables. The participants consisted of 429 students who attended 10 different elementary schools representing different socio-economic levels and selected using simple random sampling. The students responded to a data collection tool composed of a geometric thinking level test and a sociodemographic information form. In order to test research hypothesis, frequency and percentage distribution, independent samples t-test, One Way Analysis of Variance were used. When testing research hypotheses, the error rate was set at .05 for statistical analysis. As a result of the data analysis, it was found that the geometric thinking level of the fourth grade students in the primary school was low. In addition, the geometric thinking success scores was associated with gender, parental education level, mother and father occupation, and computer use opportunities at home.
URI
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=7lOJX8w_8PRQU1mSHU6-jraicyn0Dx8VqIebN0z9pSrVFHPdaDojYRRhV5NX4M5Chttps://hdl.handle.net/20.500.12450/1730
Collections
- Tez Koleksiyonu [118]
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Ters yüz edilmiş T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersinde Eğitim Bilişim Ağı kullanılarak yapılan öğretimin öğrencilerin akademik başarı ve tutumlarına etkisi
Sönmez, Halil İbrahim (Amasya Üniversitesi, 2019)Bu araştırmanın amacı, ters yüz edilmiş sekizinci sınıf T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersinde Eğitim Bilişim Ağı (EBA) kullanılarak yapılan öğretimin müfredata dayalı geleneksel öğretime göre öğrencilerin akademik ... -
Ortaokul 6.sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama becerisi ile akademik başarısı arasındaki ilişki
Atalar, Ünzile Betül Karadayı (Amasya Üniversitesi, 2019)Bu araştırmanın amacı ortaokul 6.sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama becerisinin akademik başarıya etkisini ve okuduğunu anlama becerisi ile akademik başarının; cinsiyet, anne eğitim düzeyi, baba eğitim düzeyi ile ilişkisi ... -
Çoklu ortam kullanımının ilkokul öğrencilerinin akademik başarılarına ve kaygılarına etkisi
Çoruk, Hasan (Amasya Üniversitesi, 2015)Bu çalışmanın amacı 4. sınıf matematik dersi kesirler konusunda hazırlanan çoklu ortamların öğrencilerin akademik başarı düzeylerine, matematik kaygı düzeylerine, bilgisayar kaygı düzeylerine ve çoklu ortamlar hakkında ...