Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSaltan, Fatih
dc.contributor.authorÇam, Ertuğrul
dc.date.accessioned2022-03-09T14:55:55Z
dc.date.available2022-03-09T14:55:55Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=7lOJX8w_8PRQU1mSHU6-johVtvnPH09fIWArIIxLMCMK_jzv1DKa49VXq4amGj2m
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/1725
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı Muş ili Bulanık ilçesinde görev yapan öğretmenlerin mesleki başarısında önemli olduğu düşünülen teknolojik pedagojik alan bilgisinin öz yeterlik, yaşam boyu öğrenme eğilimleri, hizmet içi eğitim ihtiyaçları ve teknolojiye yönelik tutumları gibi faktörlerle birlikte incelenmesidir. Ayrıca bu faktörlerin etkilendiği diğer değişkenleri ortaya koymaktır. Araştırma ilişkisel tarama modelinde yürütülen bir çalışmadır. Araştırmanın evrenini Muş ili Bulanık ilçesinde ilköğretim okullarında görev yapan tüm öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmada evrene ulaşma güçlüğü bulunmaması nedeniyle örneklem belirleme yöntemi kullanılmamış evren kendini örnekleyen evren olarak kabul edilmiştir. Araştırmaya 166'sı erkek 191'i kadın olmak üzere 357 ilköğretim öğretmeni katılmıştır. Veriler Çapa, Çakıroğlu ve Sarıkaya (2005) tarafından geliştirilen "Öğretmen Öz yeterlik Ölçeği", Gökmenoğlu (2013) tarafından geliştirilen "İlköğretim Öğretmenlerinin Hizmet içi Eğitim Gereksinimlerini Belirleme Ölçeği", Coşkun (2009) tarafından geliştirilen "Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri Ölçeği", Schmidt, Baran, Thompson, Mİshra, Koehler ve Shin (2009) tarafından geliştirilen Öztürk ve Horzum (2011) tarafından Türkçeye uyarlanan "Teknolojik Pedagojik İçerik Bilgisi Ölçeği", Yavuz (2005) tarafından geliştirilen "Teknolojiye Yönelik Tutum Ölçeği" ve araştırmacı tarafından geliştirilen "Kişisel Bilgi Formu" ile toplanmıştır. Veriler istatistiksel veri analiz programı ile analiz edilmiştir. Veri analizinde frekans, aritmetik ortalama, standart sapma gibi hesaplamaların yanı sıra t testi ve Pearson Korelasyon analizleri kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre öğretmenlerin teknolojik pedagojik alan bilgileri yüksek olarak tespit edilmiştir. Ayrıca öğretmenlerin teknolojik pedagojik alan bilgisi cinsiyete göre anlamlı farklılık göstermezken branşa, kıdem yılına ve görev yapılan yerleşim birimine göre anlamlı farklılık göstermektedir. Araştırma sonuçlarına göre öğretmenlerin öz yeterlik düzeyleri orta düzey olarak tespit edilmiştir. Öz yeterlik düzeyleri cinsiyete, kıdem yılına göre anlamlı şekilde farklılık göstermezken branşta sınıf öğretmenliği lehine, görev yerine göre köy ve kasaba öğretmenleri lehine anlamlı farklılık göstermektedir. Araştırmanın diğer bir sonucu öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin yüksek olduğunu göstermektedir. Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimleri cinsiyete göre kadınlar lehine, branşa göre branş öğretmenleri lehine, kıdem yılına göre 6 yıl ve üzeri kıdeme sahip öğretmenler lehine, anlamlı düzeyde farklılık gösterirken görev yapılan yerleşim birimine göre anlamlı farklılık göstermediği sonucu elde edilmiştir. Araştırmadan elde edilen diğer bir sonuç ise öğretmenlerin orta düzeyde hizmet içi eğitim ihtiyacı sergiledikleridir. Öğretmenlerin hizmet içi eğitim ihtiyaçları cinsiyete, branşa ve kıdem yılına anlamlı farklılık göstermezken görev yapılan yerleşim birimine göre merkez okullarda görev yapan öğretmenler lehine anlamlı farklılık göstermektedir. Ayrıca öğretmenlerin teknolojiye yönelik tutumları olumlu derecede yüksektir. Öğretmenlerin teknolojiye yönelik tutumları cinsiyete, branşa, kıdem yılına ve görev yapılan yerleşim birimine göre anlamlı düzeyde farklılık göstermemektedir. Araştırma sonucunda öğretmenlerin TPAB düzeyleri ile öz yeterlikleri arasında anlamlı şekilde pozitif yönlü orta düzey bir ilişki olduğu, TPAB düzeyleri ile yaşam boyu öğrenme eğilimleri arasında düşük düzeyde pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu, TPAB düzeyleri ile hizmet içi eğitim gereksinimleri arasında negatif yönde orta düzeyde bir ilişki olduğu ve TPAB düzeyleri ile teknolojiye yönelik tutumları arasında pozitif yönlü düşük düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu sonucu elde edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the technological pedagogical content knowledge together with self-efficacy, life-long learning tendency, in-service training needs and attitudes towards technology factors which are thought to be important to teachers', work in Muş Bulanık, professional success. It is also to reveal other variables to which these factors are influenced. The research is a study conducted in the relational model. The universe of the research consists of all the teachers working in primary schools in the province of Muş, Bulanık. Because there is no difficulty in reaching the universe in the survey, the universe without sampling method was accepted as a self-sampling universe. 357 primary school teachers, 166 males and 191 females, participated in the research. The data is collected with the help of the scale "Teacher Self-efficacy Scale" developed by Çapa, Çakıroğlu ve Sarıkaya (2005), "The Scale for Determining In-service Training Needs of Primary School Teachers" developed by Gökmenoğlu (2013), "The Lifelong Learning Trends Scale" developed by Coşkun (2009) , "Technological Pedagogical Content Information Scale" adapted to Turkish by Öztürk and Horzum (2011) developed by Baran, Thompson, Mishra, Koehler and Shin (2009), "Technological Pedagogical Content Knowledge Scale" developed by Yavuz (2005) Information Form ". The data were analyzed using data analysis program. In data analysis, t test and Pearson Correlation analyzes were used in addition to calculations such as frequency, arithmetic mean, standard deviation. According to the results of the research, teachers' knowledge of technological pedagogical field is high. Also, while technological pedagogical knowledge of teachers does not show any significant difference according to sex, there is a significant difference according to seniority year and the working place. According to the results of the research, the self-efficacy levels of the teachers were determined as medium level. While the self-efficacy levels did not differ significantly according to sex and seniority year, there was a significant difference in favor of elementary school teachers and in favor of village teachers according to place of employment. Another consequence of the study is that teachers' lifelong learning trends are high. The lifelong learning tendency of teachers does not show a significant difference compared to the occupied settlements but shows a significant difference in favor of women, in favor of branch teachers and in favor of 6 years or more seniority year. Another result obtained from the research is that teachers show moderate in-service training needs. While the in-service training needs of the teachers do not show any significant difference according to sex and seniority year, they show a significant difference in favor of the teachers working in the central schools according to the occupied settlement. In addition, teachers' attitudes towards technology are high. Teachers' attitudes toward technology do not differ significantly according to sex, seniority year and occupied settlement. As a result of the research, it was found that there was a positive moderate correlation between teachers' TPAB levels and self-efficacy, a low level of positive correlation between TPAB levels and lifelong learning trends and a low level of negative correlation between TPAB levels and in-service training and there was a positive correlation between TPAB levels and attitudes towards technology.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAmasya Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectEğitim teknolojisien_US
dc.subjectEducation technologyen_US
dc.subjectHizmet içi eğitimen_US
dc.subjectIn service trainingen_US
dc.subjectMuş-Bulanıken_US
dc.subjectMuş-Bulanıken_US
dc.subjectSınıf öğretmenlerien_US
dc.subjectClass teachersen_US
dc.subjectTeknoloji kullanımıen_US
dc.subjectTechnology utilizationen_US
dc.subjectTeknolojik pedagojik alan bilgisien_US
dc.subjecttechnological pedagogical content knowledgeen_US
dc.subjectYaşam boyu öğrenmeen_US
dc.subjectLifelong learningen_US
dc.subjectÖz yeterliliken_US
dc.subjectSelf-efficacyen_US
dc.subjectÖğretmen yeterliliğien_US
dc.subjectTeacher proficiencyen_US
dc.subjectİlköğretim öğretmenlerien_US
dc.subjectPrimary education teachers Onaylandıen_US
dc.subjectTeknolojik Pedagojik Alan Bilgisien_US
dc.subjectYaşam Boyu Öğrenmeen_US
dc.subjectHizmet İçi Eğitim İhtiyacıen_US
dc.subjectTeknolojiye Yönelik Tutumen_US
dc.subjectÖz Yeterlik.en_US
dc.subjectTechnological Pedagogical Content Knowledgeen_US
dc.subjectLifelong Learningen_US
dc.subjectIn-Service Training Needsen_US
dc.subjectTechnological Attitudeen_US
dc.subjectSelf-Efficacy.en_US
dc.titleİlköğretim öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) düzeylerinin yaşam boyu öğrenme, özyeterlik düzeyleri ve hizmet içi eğitim gereksinimleri açısından incelenmesi: Muş/Bulanık örneğien_US
dc.title.alternativeExamination of primary school teachers' levels of technological pedagogical knowledge (TPAB) in terms of lifelong learning, self-efficacy levels and in-service training needs: Muşen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage119en_US
dc.identifier.yoktezid477550en_US
dc.institutionauthorÇam, Ertuğrul


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster