Bölüm "Enstitüler, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı" Tez Koleksiyonu için listeleme
Toplam kayıt 35, listelenen: 21-35
-
İlköğretim matematik öğretmenlerinin sınav soruları ile LGS sınavı matematik sorularının matematik öğretim programı alt öğrenme alanları ve Yenilenmiş Bloom Taksonomisine göre incelenmesi
(Amasya Üniversitesi, 2021)Ekonomik ve sosyal olarak rahat bir yaşam sürebilmemiz için meslek seçimi, bireyin kendini gerçekleştirmesi, yaptığı işte başarılı olması ve özgüven gibi unsurlar belirleyicidir. Bu noktada ise öğrencilerin, ortaokuldan ... -
Kaynaştırma eğitimine ilişkin fen bilimleri öğretmenlerinin ve öğrencilerin görüşleri
(Amasya Üniversitesi, 2020)Çağımızda bilim ve teknolojinin gelişmesiyle yaşanan değişimler bireylerin de kendilerini geliştirmesini gerekli kılmaktadır. Bireylerin bu sürece uyum sağlaması ve becerilerini ortaya çıkarması ise eğitim ile sağlanabilir. ... -
Kuantum öğrenme modeline dayalı fen eğitiminin ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin akademik başarı ve bilimsel süreç becerilerine etkisi
(Amasya Üniversitesi, 2019)Bu çalışmanın amacı, ortaokul 5. sınıf "Maddenin Değişimi" ünitesine yönelik Kuantum Öğrenme Modeli kapsamında öğretmen rehber materyali geliştirmek ve öğretim sürecinde öğrencilerin bilimsel süreç becerilerine ve akademik ... -
Ortaokul "Saf madde ve karışımlar" ünitesinin öğretiminde Jigsaw tekniği ve öğrenme sürecine etkililiği
(Amasya Üniversitesi, 2020)Bu çalışmanın amacı, fen bilimleri dersi ortaokul yedinci sınıf "Saf Madde Ve Karışımlar" ünitesine yönelik olarak geliştirilen işbirliğine dayalı Jigsaw etkinliklerinin öğrencilerin akademik başarıları, bilimsel süreç ... -
Ortaokul 5. ve 6. sınıf fen bilimleri ders kitaplarının belirli kriterler açısından incelenmesi
(Amasya Üniversitesi, 2017)Ders kitapları eğitimde kullanılan en önemli materyallerdendir. Öğretmen, öğrenci ve velilerin bilgiye ve dersin akış programına en kolay ulaşabileceği bir kaynak olan ders kitaplarının her yıl geliştirilmesi ve eksiklerinin ... -
Ortaokul öğrencilerinin öğrenme düzeylerinin belirlenmesi: Dünya ve evren öğrenme alanı
(Amasya Üniversitesi, 2018)2005 yılında yenilenen fen bilimleri programında dört öğrenme alanı belirlenmiştir. Bu öğrenme alanlarından birisi de Dünya ve Evren öğrenme alanıdır. Dünya ve Evren öğrenme alanı ile birlikte klasik astronomi kavramlarına ... -
Ortaöğretime geçiş sınavları üzerine bir araştırma; fen bilimleri örneği
(Amasya Üniversitesi, 2018)ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SINAVLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA; FEN BİLİMLERİ ÖRNEĞİ Yusuf KAŞIKÇI Amasya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü Matematik ve Fen Bilimleri Anabilim Dalı Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı, Yüksek Lisans, ... -
Robotik lego uygulamaların fen bilgisi öğretmen adaylarının 21.yüzyıl becerileri üzerindeki etkilerinin incelenmesi
(Amasya Üniversitesi, 2019)Teknoloji hayatımızın her alanında bulunan, yaşantımızın vazgeçilmez bir parçası haline gelmiş durumdadır. Teknolojinin yaşantımıza yansıdığı alanlardan biride eğitimdir. Robotik eğitimde kullanılan teknolojik alanlardan ... -
Sınıf öğretmeni adaylarının ekolojik ayak izi farkındalık düzeyleri ve çevresel tutumları (Amasya örneklemi)
(Amasya Üniversitesi, 2021)Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının ekolojik ayak izi farkındalık düzeylerinin ve çevresel tutumlarının çeşitli sosyodemografik değişkenler açısından (cinsiyet, çevre dersi alma durumu, yaşanılan ev tipi, ... -
Türkiye'de matematik okuryazarlık ile ilgili 2020 yılına kadar yapılan çalışmaların doküman analizi yöntemiyle incelenmesi
(Amasya Üniversitesi, 2020)Günümüzde bilimsel, mesleki, sosyal hatta günlük hayatımızın hemen hemen her kesiminde matematik ve buna bağlı olarak matematik okuryazarlığından bahsetmek mümkündür. Matematik günlük hayatımıza bu kadar nüfuz etmiş olmasına ... -
Üstün yetenekli tanısı konulmuş ve tanı konulmamış öğrencilerin farklı ortamlarda matematiksel düşünme süreçlerinin incelenmesi
(Amasya Üniversitesi, 2019)Eğitimin genel amacı bireyleri hayata hazırlamakla beraber onların gerçek yaşamda başarılı olmalarını sağlayacak zihinsel becerileri kazandırmaktır. Günlük yaşamda karşılaşılan her çözülmesi gereken durum aslında birer ... -
Üstün yeteneklilerin fen bilimleri öğretmenlerinin üstün yetenekli çocuklar ve eğitimlerine yönelik algıları
(Amasya Üniversitesi, 2021)Bu araştırmanın amacı üstün yetenekli çocuklara normal okullarda öğretmenlik yapan fen bilimleri öğretmenlerinin, üstün yetenekli çocuklar ve eğitimlerine yönelik algılarını belirlemektir. Çalışmada nitel ve nicel araştırma ... -
Web 2.0 araçlarıyla düzenlenen etkinliklerin matematik öğretmen adaylarının bazı alan yeterliliklerine etkisi
(Amasya Üniversitesi, 2021)Bu çalışmanın amacı, 5E modeline uygun Web 2.0 araçları ile düzenlenen matematik öğretimi ders etkinlikleri tasarım deneyimlerinin öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan yeterliği, öğretim teknolojilerine yönelik ... -
Yavaş geçişli animasyon tekniğinin ortaokul öğrencilerinin fen bilimleri dersine yönelik başarıları, bilimsel düşünme becerileri ve hedef yönelimleri üzerine etkisi
(Amasya Üniversitesi, 2018)Bu çalışma yapılandırmacı yaklaşıma uygun olarak yavaş geçişli animasyon tekniğinin öğrencilerin akademik başarı, bilimsel düşünme becerileri ve hedef yönelimleri üzerinde etkisi incelenmek amacıyla yürütülmüştür. Çalışma ... -
Yüksek lisans öğrenimi gören fen bilimleri öğretmenlerinin düşünce deneylerine ilişkin düşünme süreçlerinin analizi
(Amasya Üniversitesi, 2021)Bu araştırmanın temel amacı, fen eğitimi alanında yüksek lisans öğrenimi gören fen bilimleri öğretmenlerinin düşünce deneylerine ilişkin düşünme süreçlerini araştırmaktır. Bu amaç doğrultusunda, nitel araştırma desenlerinden ...