Güncel Gönderiler: Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
Toplam kayıt 3903, listelenen: 541-560
-
Geometride Ölçme Değerlendirme: Çoktan Seçmeli ve Açık Uçlu Sınavların Karşılaştırılması
(2024)Öğrencilerin sınıf içi öğrenmelerinin ne derecede gerçekleştiğini ortaya koymak, eğitimin vazgeçilmez bir parçası olan ölçme değerlendirme süreci ile gerçekleşmektedir. Bu süreçte farklı ölçme değerlendirme araçları ... -
Bibliometric Analysis of Studies On “Green Finance” Based On Web of Science Database
(2024)This research aims to examine articles that reconcile climate change and green finance studies, which are frequently prominent in recent studies. The scope of the study is to conduct a bibliometric analysis of international ... -
Çevrim içi Öğrenci-Öğretim Elemanı Etkileşiminde Yaşanan Sosyal Kaygıda Öz Düzenleme, Bilgisayar/İnternet ve İletişim Öz Yeterliğinin Rolü
(2023)Bu araştırmanın amacı çevrim içi derslere kayıtlı öğrencilerin çevrim içi öğrenci öğretim elemanı etkileşiminde sosyal kaygı düzeylerini ve ilişkili değişkenleri incelemektir. Daha özel olarak, öğrencilerin öğretim ... -
Kutadgu Bilig’de Yer Alan Karakter Güçleri: Pozitif Psikoloji Perspektifinden Nitel Bir Çalışma
(2024)İslamiyet Dönemi Türk Edebiyatının ilk büyük eseri olan Kutadgu Bilig, bir siyasetname, nasihatname, davranış ve ahlak kitabı olarak nitelendirilmektedir. “Saadetli kılan bilgi” anlamına gelen Kutadgu Bilig, bireylere iki ... -
The Perspectives of Teachers on Nepotism
(2023)The purpose of this research is twofold: 1) to determine the reasons for nepotism in schools and 2) to offer some possible solutions to overcome this issue. To reach this purpose, the researchers have addressed some research ... -
Öğrenmeye Yönelik Ebeveyn Desteğinin Öğrencilerin Çevrim içi Öğrenme Hazırbulunuşluğundaki Rolü
(2023)Bu araştırmanın amacı öğrencilerin çevrim içi öğrenme hazırbulunuşluğunda öğrenmeye yönelik ebeveyn desteğinin rolünün incelenmesidir. Daha özel olarak öz belirleme kuramı çerçevesinde lise öğrencilerinin öğrenmeye yönelik ... -
Türk ve Fransız Öğrencilerin Tarihsel Bilgi Algısı
(2023)Tarih geçmişten günümüze her daim yeni nesillerin istenilen düşünce yapısına sahip olabilmesi için önemle üzerinde durulan bir alan olmuştur. Bu amaç aynı zamanda devletlerin kendi çıkarlarına ters düşen herhangi bir konuyu ... -
ALGODOO İLE YOĞUNLUK KONUSUNUN ÖĞRETİMİ HAKKINDA ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ
(2024)Öğrencilerin öğretim süreçlerinde teknolojiden faydalanması ve onların bu teknolojiler hakkındaki duygu ve düşüncelerinin ortaya çıkarılması önemlidir. Son yıllarda eğitim süreçlerinde bir teknoloji materyali olarak ... -
Okuma Motivasyonu ve Yaratıcı Okuma Algısının Okuduğunu Anlama Üzerindeki Yordayıcı Etkisi
(2024)Okuma ve okuduğunu anlama, eğitimin çerçevesini oluşturduğu için akademik başarı, problem çözme becerisi gibi birçok değişken ile ilişkilidir. Bu bağlamda okuduğunu anlama başarısını arttırmak için okuduğunu anlama üzerinde ... -
Ulusal Alanyazında Yayınlanan Bedensel Okuryazarlık Araştırmalarına Bir Bakış
(2024)Bedensel okuryazarlık bireyin yaşam boyunca çeşitli aktivitelerde yetkinlik, özgüven ile hareket etme becerisini kapsayan çok yönlü bir kavramdır. Diğer bir deyişle, bireyin fiziksel, bilişsel hem de duyuşsal olarak ... -
Fransa’daki Liselerde Okutulan Ahlak ve Vatandaşlık Eğitimi Öğretim Programlarının İncelenmesi
(2023)Bu araştırmanın amacı, Fransa’daki liselerde okutulmakta olan ahlak ve vatandaşlık eğitimi öğretim programlarını incelemektir. Araştırma, nitel bir çalışma olup doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma kapsamında ... -
Eğitsel Oyunla Hayat Bilgisi Öğretimi: “Kimi Tarif Ediyor?” Oyunu Örneği
(2024)Derslerin öğretiminde kullanılacak birçok yöntem bulunmaktadır. Eğitsel oyun yöntemi bunlardan birisidir. Eğitsel oyun yönteminin uygulanabilmesi adına derslere yönelik oyunlar hazırlanmalıdır. Bu araştırmada üçüncü sınıf ... -
Okul Dışı Öğrenme Ortamlarında Materyal Geliştirme ve Kullanma Öz-Yeterlik Algısı Ölçeği
(2024)Öğretmenlerin okul dışı ortamlarda öğretim gerçekleştirirken süreç boyunca materyal kullanımları öğretimin etkinliği açısından önemlidir. Bundan dolayı bu çalışmada öğretmenlerin okul dışı öğrenme ortamlarında materyal ... -
Deep Learning Approaches for Sunflower Disease Classification: A Study of Convolutional Neural Networks with Squeeze and Excitation Attention Blocks
(2024)Diseases in agricultural plants are one of the most important problems of agricultural production. These diseases cause decreases in production and this poses a serious problem for food safety. One of the agricultural ... -
Bağlam Temelli Öğrenme Yaklaşımının “Ses ve Özellikleri” Ünitesi Öğrenme Ürünlerine Etkisi
(2024)Fen Bilimleri dersinde bağlam temelli öğrenme yaklaşımının öğrenme ürünlerine etkisini araştırmak bu çalışmanın amacıdır. “Ses ve Özellikleri” ünitesinde bağlam temeli öğretim yapılmış, başarı, “fen konularına yönelik ilgi” ... -
OTANTİK ÖĞRENME ÜZERİNE YAPILMIŞ ÇALIŞMALARIN İNCELENMESİ, BİR SİSTEMATİK DERLEME
(2022)Bu çalışma, otantik öğrenme yaklaşımı üzerine hazırlanmış olan bilimsel çalışmaları incelemek, çeşitli değişkenlere göre analizlerini yapmak, alandaki bilgi birikimine katkı sağlayarak daha sonra yapılacak araştırmalar ... -
Ortaokul Öğrencilerinin Dijital Okuryazarlıkları, Dijital Ortamda Ahlaki Değerlere Dönük Algıları ve Siber Zorbalık Düzeyleri
(2024)Bu araştırmanın amacı ortaokul öğrencilerinin dijital okuryazarlıklarının, dijital ortamdaki ahlaki değerlere dönük algılarının ve siber zorbalık düzeylerinin belirlenmesidir. Araştırma betimsel tarama modeli ile ... -
EĞİTİCİ ROBOT SETLERİNİN ETKİLİLİĞİ: 2010-2021 YILLARINI KAPSAYAN BİR META ANALİZ ÇALIŞMASI
(2024)Bu çalışmanın amacı eğitsel robot setlerin öğrencinin problem çözme, akademik başarı ve bilimsel süreç becerilerine olan genel etkisinin incelenmesidir Çalışmada, literatür taraması yaklaşımlarından biri olan meta-analiz ...