Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTuncay Özsevgeç
dc.contributor.authorSevilay Karamustafaoğlu
dc.date.accessioned09.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-09T21:05:09Z
dc.date.available09.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-09T21:05:09Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn1303-8451
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRFeE5qa3dNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/108
dc.description.abstractÖzel durum yönteminin kullanıldığı çalışmada, Amasya ve Karadeniz Teknik Üniversitesindeki son sınıf fen ve teknoloji öğretmeni adaylarının geleneksel ve yapılandırmacı ölçme-değerlendirme yaklaşımları hakkındaki bilgi, görüş ve düşünceleri karşılaştırmalı olarak araştırılmıştır. İki üniversitenin eğitim fakültelerindeki 218 fen ve teknoloji öğretmen adayı araştırmanın evrenini, eşit sayı alınan 80 öğrenci de örneklemi oluşturmaktadır. Veriler, açık uçlu anket yardımıyla toplanmış, cevaplar frekanslanarak elde edilmiştir. KTÜ’deki öğretmen adaylarının doğru yüzdeleri yüksek olmakla birlikte ölçme-değerlendirmedeki temel kavramların anlamları bilinmemekte, geçerlik ve güvenirlik kavramları karıştırılmakta ve geleneksel sınavların kullanılması tercih edilmektedir. Farklı öğretim stratejilerinde aynı ölçme-değerlendirme araçları kullanılmak istenirken, yapılandırmacı ölçme-değerlendirme yaklaşımları ise kullanılmak istenmemektedir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study, proved by a case study approach, is to establish the knowledge, views and thoughts of science pre-service students educated at two different universities (80 students), about traditional and constructivist measurement-assessment approaches. The open-ended questionnaire was developed and findings obtained were evaluated. Pre-service teachers do not know the meanings of basis concepts in measurement-assessment and confused these concepts with the concepts of validity and reliability. The pre-service teachers do not want to use constructivist approaches in their classes and they generally want to use the same assessment approaches to implement in different education strategies.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleÖğretmen adaylarının geleneksel ve yapılandırmacı ölçme-değerlendirme yaklaşımlarına yönelik profillerien_US
dc.title.alternativePre-service student teachers' profiles of the measurement-assessment approachesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalTürk Eğitim Bilimleri Dergisien_US
dc.departmentAmasya Üniversitesien_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage333en_US
dc.identifier.endpage354en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster