• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Öğretmen adaylarının geleneksel ve yapılandırmacı ölçme-değerlendirme yaklaşımlarına yönelik profilleri

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2010

Yazar

Tuncay Özsevgeç
Sevilay Karamustafaoğlu

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Özel durum yönteminin kullanıldığı çalışmada, Amasya ve Karadeniz Teknik Üniversitesindeki son sınıf fen ve teknoloji öğretmeni adaylarının geleneksel ve yapılandırmacı ölçme-değerlendirme yaklaşımları hakkındaki bilgi, görüş ve düşünceleri karşılaştırmalı olarak araştırılmıştır. İki üniversitenin eğitim fakültelerindeki 218 fen ve teknoloji öğretmen adayı araştırmanın evrenini, eşit sayı alınan 80 öğrenci de örneklemi oluşturmaktadır. Veriler, açık uçlu anket yardımıyla toplanmış, cevaplar frekanslanarak elde edilmiştir. KTÜ’deki öğretmen adaylarının doğru yüzdeleri yüksek olmakla birlikte ölçme-değerlendirmedeki temel kavramların anlamları bilinmemekte, geçerlik ve güvenirlik kavramları karıştırılmakta ve geleneksel sınavların kullanılması tercih edilmektedir. Farklı öğretim stratejilerinde aynı ölçme-değerlendirme araçları kullanılmak istenirken, yapılandırmacı ölçme-değerlendirme yaklaşımları ise kullanılmak istenmemektedir.
 
The aim of this study, proved by a case study approach, is to establish the knowledge, views and thoughts of science pre-service students educated at two different universities (80 students), about traditional and constructivist measurement-assessment approaches. The open-ended questionnaire was developed and findings obtained were evaluated. Pre-service teachers do not know the meanings of basis concepts in measurement-assessment and confused these concepts with the concepts of validity and reliability. The pre-service teachers do not want to use constructivist approaches in their classes and they generally want to use the same assessment approaches to implement in different education strategies.
 

Kaynak

Türk Eğitim Bilimleri Dergisi

Cilt

8

Sayı

2

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRFeE5qa3dNQT09
https://hdl.handle.net/20.500.12450/108

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1323]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: