Search
Now showing items 1-7 of 7
Fen Bilimleri Öğretmenliği Öğrencileri ve Pedagojik Formasyon Fen Grubu Öğrencilerinin Yansıtıcı Düşünme Becerilerinin Karşılaştırılması
(2016)
Bu araştırmanın amacı, fen grubu formasyon öğrencileri ile fen bilimleri öğretmenliği öğrencilerinin yansıtıcı düşünme beceri düzeylerini karşılaştırarak, yansıtıcı düşünme eğiliminin nelere bağlı olduğunu incelemektir. ...
Öğretmen Görüşlerinin Teknoloji Kabulü Bağlamında İncelenmesi
(2018)
Üstün yetenekli/zekalı bireylerin potansiyellerinin nasıl artırılabileceği alanyazında önem verilen bir konudur. Çalışmalar genellikle bu bireylerin bilişsel ve psikomotor becerilerine odaklanmakta olup, sosyal duygusal ...
İlköğretim Öğretmenlerinin Matematiğe Yönelik Tutumlarının Öğretmen Özellikleri Açısından İncelenmesi
(2015)
Bu araştırmada sınıf öğretmenlerinin matematiğe yönelik tutumlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma 2009-2010 eğitim öğretim yılı bahar döneminde, Türkiye'de ilköğretim okullarında görev yapan 1193 sınıf öğretmeni ...
Üstün Yetenekli Öğrencilerin Normal Sınıflarda Eğitimine İlişkin Öğretmen Görüşleri
(2017)
Bu çalışmanın amacı, Bilim ve Sanat Merkezine devam eden öğrencilerin normal sınıflarda eğitiminin sınıf öğretmenleri bakış açısıyla değerlendirilmesini yapmaktır. Araştırmanın çalışma grubunu Amasya ilinde görev yapan ve ...
6-10. YÜZYILLARDA KARADENİZ’İN KUZEYİNDE KÜRK TİCARETİ
(2018)
İskandinavya’dan Hazar Denizine kadar uzanan coğrafyada yürütülen kürk ticareti, 6.yy’dan itibaren yoğunlaşmaya başlamıştır. Bu duruma neden olan tarihi süreç 6-8. yy’larda Slav uruğlarından bir kısmının Orta Özi (Dinyeper) ...
Changes in Symptom Severity and Sleeping Habits After Earthquake in Children and Adolescents with Autism Spectrum Disorder: The Case of the Kahramanmaras Earthquake in 2023, Turkey
(2023)
Purpose: Natural disasters, especially earthquakes, can cause psychological disorders. A review of the disaster literature shows that natural disasters do not affect individuals in the same way; children and people with ...
Evidence-Based Individual Psychology Practice: Adlerian Pattern Focused Therapy
(2024)
Adlerian Pattern-Focused Therapy is an evidence-based practice based on Individual Psychology. This paper explores the therapy's definition, historical development, the specific processes involved in the therapeutic sessions, ...














