Browsing by Author "Karamustafaoğlu, Sevilay"
Now showing items 1-10 of 10
-
Araştırma ve sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımının sınıf öğretmen adaylarının bilişsel ve duyuşsal becerilerine etkisi
Havuz, Ayşegül Celep (Amasya Üniversitesi, 2019)Değişen ve gelişen dünyada bilim ve teknoloji alanındaki ilerlemeler ve bu ilerlemelere ayak uydurabilmek için ülkelerin verdiği mücadeleler eğitim alanında yeni yaklaşımların ortaya çıkmasına neden olmuştur. Fen öğretimindeki ... -
Farklı yöntem ve tekniklerle zenginleştirilmiş Assure modeline dayalı fen eğitimi: Vücudumuzdaki sistemler
Karadeniz, Hacer (Amasya Üniversitesi, 2021)Çağımızın gerektirdiği değişimler, bireylerin ve toplumların görevlerini de etkilemiştir. Gelişen çağın niteliklerine uygun bireyler yetiştirilmesine hizmet eden öğretim programları, güncellenmekte ve değiştirilmektedir. ... -
Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Üst Düzey Öğrenme Düzeyini Ölçen Soru Geliştirme Öz-Yeterlik Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik
Çalışmanın amacı, fen bilimleri öğretmenlerinin üst düzey öğrenme düzeyini ölçen sorugeliştirme öz-yeterlik ölçeği geliştirmektir. Araştırmanın evreni Türkiye’deki Millî EğitimBakanlığı bünyesindeki ortaokullarda görevli ... -
Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Üst Düzey Öğrenme Düzeyini Ölçen Soru Geliştirme Öz-Yeterlikleri
Bu çalışmada fen bilimleri öğretmenlerinin üst düzey düşünme becerileri ölçen soru yazma öz-yeterliği çeşitli değişkenler açısından incelenmiştir. Çalışma nicel kökenli tarama modelindedir. Çalışmanın örneklemini Türkiye’de ... -
Fen eğitiminde kuantum öğrenme modeli ve etkililiği: Güneş sistemi ve tutulmalar
Çiftcibaşı, Funda (Amasya Üniversitesi, 2021)2018 Yenilenen Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programında dört adet öğrenme alanı oluşturulmuştur. Bu öğrenme alanlarından ilki Dünya ve Evren'dir. Öğretim programıyla Dünya ve Evren öğrenme alanı içerisinde öğrencilere ... -
Fen eğitiminde rehberli sorgulamaya dayalı öğrenmenin etkisi
Ozan, Cansu Ebren (Amasya Üniversitesi, 2018)Araştırmanın amacı, rehberli sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımının (RSDÖY) öğrencilerin akademik başarı, sorgulamaya yönelik tutum ve öz yeterlilik algı düzeyleri üzerindeki etkisini tespit etmektir. RSDÖY, öğretmenin ... -
KÜTLE VE AĞIRLIK KAVRAMLARININ ÖĞRETİMİ: TAHMİN-GÖZLEM-AÇIKLAMA
Karamustafaoğlu, Sevilay; Bolat, Ahmet (2021)Bu araştırmada, yedinci sınıf kütle ve ağırlık konusunda, Tahmin-Gözlem-Açıklama (TGA) yönteminin öğrencilerin akademik başarı ve kavram öğrenmeleri üzerine etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, nicel kökenliön ... -
Maddenin tanecikli yapısı ünitesine yönelik geliştirilmiş etkinliklerle bilimsel süreç becerilerinin kazandırılması ve öğretim sürecindeki etkililiği
Meşeci, Bahri (Amasya Üniversitesi, 2013)Bu araştırma, ortaokul 6. sınıf `Maddenin Tanecikli Yapısı? ünitesine yönelik bilimsel süreç becerileri etkinlikleriyle zenginleştirilmiş 4E modeli destekli öğretmen rehber materyali geliştirmek ve bu materyalin öğretim ... -
Ortaokul "Saf madde ve karışımlar" ünitesinin öğretiminde Jigsaw tekniği ve öğrenme sürecine etkililiği
Pazar, Şaduman Bahar (Amasya Üniversitesi, 2020)Bu çalışmanın amacı, fen bilimleri dersi ortaokul yedinci sınıf "Saf Madde Ve Karışımlar" ünitesine yönelik olarak geliştirilen işbirliğine dayalı Jigsaw etkinliklerinin öğrencilerin akademik başarıları, bilimsel süreç ... -
Ortaokul 5. ve 6. sınıf fen bilimleri ders kitaplarının belirli kriterler açısından incelenmesi
Yücel, Merve (Amasya Üniversitesi, 2017)Ders kitapları eğitimde kullanılan en önemli materyallerdendir. Öğretmen, öğrenci ve velilerin bilgiye ve dersin akış programına en kolay ulaşabileceği bir kaynak olan ders kitaplarının her yıl geliştirilmesi ve eksiklerinin ...