• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

ACTIVITY DEVELOPMENT FOR THE ASSURE INSTRUCTIONAL DESIGN MODEL: THE DIGESTIVE SYSTEM

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2022

Yazar

Karadeniz, Hacer
Karamustafaoğlu, Sevilay

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

When the 2018 curricula are examined, attention is drawn to learner-centered strategies and methods; It is seen that the importance of learning environments that make students feel comfortable, undertake their own learning responsibilities, and arousing curiosity is emphasized. During the implementation of student-centered activities, teachers face questions such as time constraints, lack of infrastructure, and inappropriate conditions. This situation affects the functionality of the curriculum and the achievement of goals. Teachers should design the teaching process in order to minimize the problems they encounter in the teaching process. Teachers can design their teaching processes according to the ASSURE instructional design model. The ASSURE instructional design model is a class-oriented, flexible model that does not require advanced expertise for its users, allowing the use of ready-made materials and revision. In the study; with the activity designed and developed in accordance with the ASSURE instructional design model on the 6th grade 'Digestive System' topic, it is aimed to present a guide material to teachers who want to use the ASSURE instructional design model. The study is design-based research. The developed activity was applied to 15 students attending the 6th grade in the 2019-2020 academic year. Considering the documents examined within the scope of the research; It can be emphasized that the teaching process designed with the ASSURE instructional design model benefits teachers in time management, increases academic success, attracts students' attention, and becomes more equipped individuals in computers.
 
2018 Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı incelendiğinde, öğrenen merkezli strateji ve yöntemlere dikkat çekildiği; öğrencilerin kendilerini rahat hissedecekleri, kendi öğrenme sorumluluklarını üstlendiği ve merak uyandıran öğrenme ortamlarının önemine vurgu yapıldığı görülmektedir. Fakat öğrenci merkezli etkinliklerin uygulanma sürecinde öğretmenler zaman sıkıntısı, alt yapı eksikliği, şartların uygunsuzluğu gibi sorularla karşılaşmaktadır. Bu durum öğretim programlarının işlevselliğini ve hedeflere ulaşma durumunu etkilemektedir. Öğretmenler, öğretim sürecinde karşılaştığı problemleri en aza indirebilmek için öğretim sürecini tasarlayarak bu problemlerinin üstesinden gelebilirler. ASSURE (Öğrenenlerin Analizi, Hedeflerin Belirlenmesi, Yöntem, Medya ve Materyallerin Seçimi, Medya ve Materyallerin Kullanımı, Öğrenen Katılımının Sağlanması, Değerlendirme ve Revizyon) öğretim tasarım modeli bu tasarımlardan biridir. ASSURE öğretim tasarım modeli, kullanıcıları için ileri seviye uzmanlık gerektirmeyen, sınıf odaklı, hazır materyal kullanımı ve revizyon imkanı veren esnek bir modeldir. İlgili çalışmada; 6. sınıf ‘Sindirim Sistemi’ konusu ASSURE öğretim tasarım modeli basamaklarına uygun şekilde tasarlanmış ve geliştirilen etkinlik ile ASSURE öğretim tasarım modelini kullanmak isteyen öğretmenlere rehber bir materyal sunmak amaçlanmıştır. Çalışma tasarım temelli araştırmadır. ASSURE öğretim tasarım modeli basamaklarına uygun olarak geliştirilen etkinlik, 2019-2020 eğitim öğretim yılında 6. sınıfa devam etmekte olan 15 öğrenciye uygulanmıştır. Araştırma kapsamında incelenen dokümanlar da göz önüne alındığında; ASSURE öğretim tasarım modeli ile tasarlanmış öğretim sürecinin zaman yönetimi konusunda öğretmenlere fayda sağladığı, akademik başarıyı arttırdığı, öğrencilerin ilgisini çektiği ve bilgisayar konusunda daha donanımlı bireyler hale geldiği gibi noktaların önemi vurgulanabilir.
 

Cilt

6

Sayı

20

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12450/5183

Koleksiyonlar

  • Öksüz Yayınları [1372]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: