Yazar "Karamustafaoğlu, Sevilay" için listeleme
-
4+4+4 DÜZENLEMESİNİN OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ÜZERİNDEKİ ETKİLERİNİN İNCELENMESİ
Pekdoğan, Serpil; Karamustafaoğlu, Sevilay (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2015)Kamuoyunda 4+4+4 olarak bilinen ve zorunlu eğitimi 12 yıla çıkaran kanunla eğitim sisteminde ilkokula başlama yaşının 66 aya düşmesi okul öncesi eğitim döneminin 37-66 ay olarak belirlenmesine neden olmuştur. Bu çalışmada ... -
5. Sınıf Fen Bilimleri Dersi “Yer Kabuğunun Gizemi” Ünitesine Yönelik Başarı Testi Geliştirme
Sontay, Gökhan; Karamustafaoğlu, Sevilay (Fen Eğitimi ve Araştırmaları Derneği, 2017)Ölçme ve değerlendirmede, öğretim programı kazanımları ile başarı testi maddeleri arasında uyum olması gerektiği belirtilmektedir. Buna göre bu çalışmanın amacı, Fen Bilimleri dersi kapsamında 5. Sınıf “Yer Kabuğunun Gizemi” ... -
6. SINIF “MADDE ve ISI” ÜNİTESİ BAŞARI TESTİ GELİŞTİRME: GEÇERLİK ve GÜVENİRLİK
Soylu, Ümit İlay; Karamustafaoğlu, Sevilay; Karamustafaoğlu, Orhan (Aksaray Üniversitesi, 2020)Fen bilimleri dersi öğretim programının ve ünitelerde yer alan kazanımların yeniden düzenlenmesiyle birlikte uygun ölçme değerlendirme araçlarına ihtiyaç duyulmaktadır. Bu sebeple altıncı sınıf fen bilimleri dersi “Madde ... -
8. sınıf basınç ünitesi konu ve kavramlarının öğretiminde Ters Yüz Sınıf Modeli etkinlikleri ve akademisyen görüşleri
Bezci, Merve (Amasya Üniversitesi, 2022)Günümüzde eğitim öğretim sürecinde farklı olarak uygulanabilen birçok yöntem, teknik ve modeller bulunmaktadır. TYS modeli klasik öğretim tekniklerini tersine uyarlayan bir modeldir. Konu öğretiminin evde etkinliklerin ise ... -
Achievement Test of the 7 th Class "Cells and Divisions" Unit for the Renewed Science Curriculum:Validity and Reliability
Karslı, Gülsün; Karamustafaoğlu, Sevilay; Kurt, Murat (Fen Eğitimi ve Araştırmaları Derneği, 2019)The Curriculum of Science Course was revised in 2018. In this context, there have been some gains and changes in the content of the units. In this respect, valid and reliable measurement and evaluation tools are needed for ... -
ACTIVITY DEVELOPMENT FOR THE ASSURE INSTRUCTIONAL DESIGN MODEL: THE DIGESTIVE SYSTEM
Karadeniz, Hacer; Karamustafaoğlu, Sevilay (Mehmet Akif KARA, 2022)When the 2018 curricula are examined, attention is drawn to learner-centered strategies and methods; It is seen that the importance of learning environments that make students feel comfortable, undertake their own learning ... -
Araştırma Sorgulamaya Dayalı Yaklaşımın “Maddenin Değişimi” Ünitesinin Öğretimi Üzerindeki Etkisi
Ozan, Cansu Ebren; Karamustafaoğlu, Sevilay (Trakya Üniversitesi, 2020)Fen bilimleri eğitiminde son yıllarda öğrencilerin araştırma ve sorgulama becerilerinin geliştirilmesine yönelik öğretim yapılması gerektiği vurgulanmaktadır. Bu gerekçeyle, ortaokul düzeyinde “Maddenin Değişimi” ünitesinin ... -
Araştırma ve sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımının sınıf öğretmen adaylarının bilişsel ve duyuşsal becerilerine etkisi
Havuz, Ayşegül Celep (Amasya Üniversitesi, 2019)Değişen ve gelişen dünyada bilim ve teknoloji alanındaki ilerlemeler ve bu ilerlemelere ayak uydurabilmek için ülkelerin verdiği mücadeleler eğitim alanında yeni yaklaşımların ortaya çıkmasına neden olmuştur. Fen öğretimindeki ... -
Başarı Testi Geliştirme Çalışması: Elektrik Yükleri ve Elektrik Enerjisi
Pektaş, Hüseyin Miraç; Karamustafaoğlu, Sevilay (Fen Eğitimi ve Araştırmaları Derneği, 2024)Bu çalışma, fen bilimleri dersi 8. sınıf “Elektrik Yükleri ve Elektrik Enerjisi” ünitesine yönelik bir başarı testi geliştirmeyi amaçlamaktadır. Bu amaca yönelik olarak 24 maddelik çoktan seçmeli sorulardan oluşan bir ... -
The Effect of Question Preparation Training Program that Measures Higher Order Thinking Skills on the Self-Efficiency of Science Teachers
Bolat, Ahmet; Karamustafaoğlu, Sevilay (Tamer KUTLUCA, 2023)In this study, the aim was to examine the effect of the question preparation training program that measures higher order thinking skills on the self-efficacy of science teachers. The research is in a pre-experimental design ... -
Farklı Öğrenim Seviyelerindeki Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bilimsel Süreç Becerileri İle Zihinsel Gelişim Düzeyleri
Celep, Ayşegül; Gültekin, Özlem; Karamustafaoğlu, Sevilay; Karamustafaoğlu, Orhan (Manisa Celal Bayar Üniversitesi, 2012)Gelişimci araştırma yöntemlerinden enlemesine araştırma kullanılarak yürütülen bu çalışmada fen bilgisi öğretmen adaylarının sahip oldukları bilimsel süreç becerileri ile zihinsel gelişimleri arasındaki ilişkiyi tespit ... -
Farklı yöntem ve tekniklerle zenginleştirilmiş Assure modeline dayalı fen eğitimi: Vücudumuzdaki sistemler
Karadeniz, Hacer (Amasya Üniversitesi, 2021)Çağımızın gerektirdiği değişimler, bireylerin ve toplumların görevlerini de etkilemiştir. Gelişen çağın niteliklerine uygun bireyler yetiştirilmesine hizmet eden öğretim programları, güncellenmekte ve değiştirilmektedir. ... -
Fen Bilimleri Eğitiminde Kavram Öğretimi Yöntemlerine Dayalı Rehber Materyal Tasarımı: Kuvvet ve Hareket
Yolcu, Hüseyin; Karamustafaoğlu, Sevilay; Karamustafaoğlu, Orhan (Soner Mehmet ÖZDEMİR, 2021)Yürürlükteki Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı’nda pek çok kavram ve bu kavramların birbiriyle olan ilişkisi yer almaktadır. Fen bilimleri ders kitaplarındaki şekilsel ve görsel hatalar, soru anlatımındaki bilimsel ... -
Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Üst Düzey Öğrenme Düzeyini Ölçen Soru Geliştirme Öz-Yeterlik Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik
Çalışmanın amacı, fen bilimleri öğretmenlerinin üst düzey öğrenme düzeyini ölçen sorugeliştirme öz-yeterlik ölçeği geliştirmektir. Araştırmanın evreni Türkiye’deki Millî EğitimBakanlığı bünyesindeki ortaokullarda görevli ... -
Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Üst Düzey Öğrenme Düzeyini Ölçen Soru Geliştirme Öz-Yeterlik Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik
Bolat, Ahmet; Korkmaz, Özgen; Karamustafaoğlu, Sevilay (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2021)Çalışmanın amacı, fen bilimleri öğretmenlerinin üst düzey öğrenme düzeyini ölçen soru geliştirme öz-yeterlik ölçeği geliştirmektir. Araştırmanın evreni Türkiye’deki Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlı ortaokullarda görev yapan ... -
Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Üst Düzey Öğrenme Düzeyini Ölçen Soru Geliştirme Öz-Yeterlikleri
Bu çalışmada fen bilimleri öğretmenlerinin üst düzey düşünme becerileri ölçen soru yazma öz-yeterliği çeşitli değişkenler açısından incelenmiştir. Çalışma nicel kökenli tarama modelindedir. Çalışmanın örneklemini Türkiye’de ... -
Fen bilimleri öğretmenlerinin üst düzey öğrenmeleri ölçen soru hazırlama becerilerinin geliştirilmesi: Bir model önerisi
Bolat, Ahmet (Amasya Üniversitesi, 2023)Bu araştırmanın amacı, fen bilimleri öğretmenlerine yönelik geliştirilerek, uygulanan eğitim programının, öğretmenlerin üst düzey düşünme becerilerini ölçen soru yazma yeterliklerine etkisini belirlemek ve bu becerilerinin ... -
FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ BAZI MEKANİK KAVRAMLARINA YÖNELİK İMAJ VE METAFORLARI
Değirmenci, Salih; Karamustafaoğlu, Orhan; Karamustafaoğlu, Sevilay (Akademisyenler Birliği Derneği, 2021)Kavramların öğretiminde, kavram, olay ve durumların algılanma durumlarının, zihinde yapılandırılma şekillerinin belirlemesinde imaj ve metaforlardan yararlanılmaktadır. Bu çalışma, fen bilgisi öğretmen adaylarının bazı ... -
Fen eğitiminde kuantum öğrenme modeli ve etkililiği: Güneş sistemi ve tutulmalar
Çiftcibaşı, Funda (Amasya Üniversitesi, 2021)2018 Yenilenen Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programında dört adet öğrenme alanı oluşturulmuştur. Bu öğrenme alanlarından ilki Dünya ve Evren'dir. Öğretim programıyla Dünya ve Evren öğrenme alanı içerisinde öğrencilere ... -
Fen eğitiminde rehberli sorgulamaya dayalı öğrenmenin etkisi
Ozan, Cansu Ebren (Amasya Üniversitesi, 2018)Araştırmanın amacı, rehberli sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımının (RSDÖY) öğrencilerin akademik başarı, sorgulamaya yönelik tutum ve öz yeterlilik algı düzeyleri üzerindeki etkisini tespit etmektir. RSDÖY, öğretmenin ...