Yazar "Bacanak, Ahmet" için listeleme
-
Classification of biology exam questions as to bloom
Karamustafaoglu, Sevilay; Karamustafaoglu, Orhan; Bacanak, Ahmet; Degirmenci, Salih (SILA SCIENCE, 2011)The aim of this study is to find out the question types according to Bloom's Taxonomy asked by the biology teachers and to compare the school types and cities at the cognitive domain. The sample of this study was formed ... -
Fen bilgisi öğretmen adaylarının düşünme stilleri ve yaratıcılıkları arasındaki ilişkinin belirlenmesi
Arslan, Ayşe Gül Özaşkın (Amasya Üniversitesi, 2017)Bu çalışmanın temel amacı; düşünme stillerinin, yaratıcılıkla olan ilişkisini ortaya çıkarmak ve Fen Bilgisi Öğretmen adaylarının düşünme stillerinin, sözel ve şekilsel yaratıcılığın alt boyutlarından aldıkları puanları ... -
\ How do teachers evaluate themselves in terms of technological competencies?
Gunes, Gonul; Gokcek, Tuba; Bacanak, Ahmet (ELSEVIER SCIENCE BV, 2010)The aim of the present study is to determine self-assessment state of primary school teachers about their basic technological competences and to examine these evaluations with respect to demographic features. The sample ... -
Proje tabanlı öğrenme etkinlikleri ile oyun tabanlı öğrenme etkinliklerinin akademik başarı, tutum ve motivasyona etkisi
Ülküdür, Muhammet Ali (Amasya Üniversitesi, 2016)Fen ve Teknoloji dersinin öğrenciler tarafından zor olarak nitelendirildiği bilinen bir gerçektir. Bu duruma neden olan etkenlerin başında, çocuğun geçmişten gelen kavram yanılgıları ve çevresinden duyduğu olumsuz fikirler ... -
Teachers' Views about Science and Technology Lesson Effects on the Development of Students' Entrepreneurship Skills
Bacanak, Ahmet (EDAM, 2013)The purpose of this study was to determine the views of science and technology teachers about the effects of 6th, 7th and 8th grade science and technology courses on students' entrepreneurship skills. In the study, ...