• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ DÜŞÜNCELERİ: FEN OKURYAZARI BİREY YETİŞTİRMEDE ÖĞRETMENİN YERİ

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2013

Yazar

Bacanak, Ahmet
Kaya, Mert

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu çalışmada fen ve teknoloji öğretmen adaylarının fen okuryazarlığı ile ilgili görüşleri tespit etmek amaçlanmıştır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen ve Teknoloji öğretmenliği 4. sınıfta öğrenim gören ve ölçüt örnekleme yöntemi ile seçilen 5 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Çalışmadaki veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış mülakat formu kullanılmıştır. Mülakattan elde edilen bulgular NVIVO 9.0 programında kodlanarak anlamlı hale getirilmiştir. Mülakat analiz bulgularına göre, fen ve teknoloji öğretmen adaylarının fen okuryazarlığı ile ilgili bilgisi olmasına karşın fenle ilgili yayın takip etmedikleri, fen okuryazarlığını geliştirmede en önemli etkenin fen bilgisi öğretmeni olarak gördükleri, fen okuryazarlığının üst seviyelerini kazandırmak için programda değişiklik yapılması varılması gerektiği sonucuna varılmıştır.
 
The purpose of this study is to identify the teacher candidates’ views on scientific literacy concept. In this study, the phenomenology method was used. The sample group, which is selected through the criterion sampling method, included five teacher candidates enrolled in Science and Technology Teaching program of Faculty of Education in Amasya University in 2012-2013 academic year. In this study, the data was collected with semi-structured interview form. The obtained data from the interviews were coded by using NVivo 9.0 software program. According to the findings, even though science and technology teacher candidates have a knowledge about scientific literacy they do not follow the publication about science. Furthermore, they see the science teacher as the most important factor in developing the scientific literacy and believe some changes must be necessary in the program to rise the level to the upper levels of science literacy. At the end of the study, some suggestions were made.
 

Sayı

21

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12450/5106

Koleksiyonlar

  • Öksüz Yayınları [1372]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: