dc.contributor.author | Orhan Dağdelen | |
dc.contributor.author | İlker Kösterlioğlu | |
dc.date.accessioned | 09.07.201910:49:13 | |
dc.date.accessioned | 2019-07-09T21:05:08Z | |
dc.date.available | 09.07.201910:49:13 | |
dc.date.available | 2019-07-09T21:05:08Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.issn | 1308-9196 | |
dc.identifier.uri | https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRnd09ESXpNdz09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12450/98 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, 2012-2013 eğitim-öğretim yılında uygulanmaya başlanan Oyun ve Fiziki Etkinlikler (OFE) dersindeki uygulamaları, yaşanan problemleri ve problemlerin çözümüne ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşlerini belirlemektir. Nitel araştırma desenlerinden f enomenoloj inin (olgubilim) kullanıldığı çalışmada, veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme f ormu kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunda, Amasya’nın Hamamözü ve Gümüşhacıköy ilçe merkezlerinde görev yapan on sınıf öğretmeni bulunmaktadır. Araştırmadan elde edilen verilere göre, katılımcıların bu dersin müf redata konulmasını olumlu buldukları tespit edilmiştir. Katılımcıların, bakanlığın okullara gönderdiği “Oyun Oynuyorum Derleme Kitapçığı” ve “Fiziksel Etkinlik Kartları” dosyasını mümkün olduğunca kullandıkları, buradaki oyunları oynatmaya çalıştıkları ancak ders için gerekli f iziki ortam ve özellikle uygun araç - gereç olmadığından, dersten verim alamadıklarını belirtmişlerdir. Bunun yanında öğretmenler, Oyun ve Fiziki Etkinlikler ders saatleri içerisinde başka dersleri işlediklerini, diğer derslerin eksik kazanımlarını tamamlamaya çalıştıklarını if ade etmektedirler. | en_US |
dc.description.abstract | The aim of this study is to determine the practices started to be applied during the Play and Physical Activities lesson in 2012-2013 school year, the problems f aced and the opinions of class teachers concerning the solution of problems. Semi-structured interview f orm has been applied in this study using phenomenology f rom qualitative research patterns as data collection tool. There are ten class teachers working in the Hamamözü and Gümüşhacıköy County Town in Amasya in the working team of the research. It has been decided on common codes by being coded by two diff erent researcher f or the saf ety of codes. According to the data attained from the research, it has been determined that participants approve the involvement of this lesson in the curriculum. Participants have stated that they made use of the f ile “Playing Game Collected Booklet” and “Physical Activity Cards” that the ministry sent f or schools as much as possible, they tried to have these games played but they couldn't get eff iciency f rom the lesson because there weren't required physical conditions and especially appropriate equipment f or the lesson. Besides, teachers state that they teach other subj ects during these lessons and try to complete lacking attainments of other lessons. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Sosyal Bilimler Tarihi | en_US |
dc.title | İLKOKULLARDAKİ OYUN VE FİZİKİ ETKİNLİKLER DERSİNİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ | en_US |
dc.title.alternative | EVALUATION OF THE GAMES AND PHYSICAL ACTIVITIES COURSE IN PRIMARY SCHOOLS WITH RESPECT TO THE TEACHERS’ POINT OF VIEWS | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi | en_US |
dc.department | Amasya Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 0 | en_US |
dc.identifier.issue | 19 | en_US |
dc.identifier.startpage | 97 | en_US |
dc.identifier.endpage | 128 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |