Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAhmet Üstün
dc.contributor.authorSeher Tekin
dc.date.accessioned09.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-09T21:05:07Z
dc.date.available09.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-09T21:05:07Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.issn1303-0493
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/T1RnMU9EVTE=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/86
dc.description.abstractÖzyeterlik inancı bireylerin zor durumlarla mücadele etmesinde önemli bir faktördür. Özyeterlik inancıyla ilgili birçok alanda araştırmalar yürütülmektedir. Bu çalışmada Amasya üniversitesi eğitim fakültesinde öğrenim görmekte olan öğretmen adaylarının özyeterlik inançlarında cinsiyete, branşa ve ölçeğin alt boyutlarına göre farklılık olup olmadığının araştırılması amaçlanmıstır. Ölçeğin alt boyutları derse öğrenci katımlını sağlama, derste öğretimsel stratejileri kullanma ve sınıf yönetimi’dir. Çalışma Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesinde 2008-2009 öğretim yılında yürütülmüştür. Çalışmada ilişkisel tarama modeli uygulanmıştır. Araştırmanın evreni, Eğitim Fakültesi son sınıfta öğrenim gören 620 öğretmen adayıdır. Çalışmanın örneklemi ise 6 branştan 240 öğretmen adayıdır. Veriler, öğretmenlik özyeterlik ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizinde SPSS 16.0 kullanılmış, bağımsız gruplar (cinsiyet) için t-testi ve branşlara ilişkin karşılaştırmalarda ise tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının özyeterlik inançlarında branşa ve cinsiyete göre anlamlı farklılık bulunmamıştır. Derse öğrenci katılımını sağlama alt boyutunda sosyal bilgiler ve matematik, Türkçe ve matematik branşlarında anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Öğretimsel stratejileri kullanma ve sınıf yönetimi boyutlarında öz yeterlik inanç düzeylerinde istatistiksel açıdan anlamlı bir fark bulunmamıştır.en_US
dc.description.abstractSelf-efficacy beliefs are an important factor in helping individuals to cope with difficult situations. The present research aims to investigate whether there are differences in the teacher candidates, who are students at Amasya University Faculty of Education, self-efficacy beliefs according to gender, branch, and the sub-dimensions of the scale. The sub-dimensions of the scale are ensuring student participation in the classroom, using teaching strategies, and classroom management. This study was conducted in the 2008-2009 academic year at Amasya University Faculty of Education. Relational screening model was used for the present study. The scope of the study consists of the participation of 240 teacher candidates from six different branches. Data was collected by the employment of a teacher self-efficacy scale. The SPSS 16.0 was used for data analysis, t-test was conducted for independent groups (gender) and variance analysis (ANOVA) was used for comparison among branches. The self-efficacy beliefs displayed no significant difference among the branches and gender. However, there was significant difference among the social studies and mathematics, Turkish and mathematics branches in the subdimension of ensuring student participation in the classroom. Statistically significant difference was not found in the sub-dimensions of using teaching strategies and classroom management.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleAmasya eğitim fakültesindeki öğretmen adaylarının özyeterlilik inançlarının çeşitli değişkenler açısından karşılaştırılmasıen_US
dc.title.alternativeA comparison of the self-efficacy beliefs of teacher candidates in terms of different variables at Amasya University faculty of educationen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAbant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.departmentAmasya Üniversitesien_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage35en_US
dc.identifier.endpage47en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster