dc.contributor.author | Tuğrul Balaban | |
dc.contributor.author | Mehmet Yapıcı | |
dc.date.accessioned | 09.07.201910:49:13 | |
dc.date.accessioned | 2019-07-09T21:05:07Z | |
dc.date.available | 09.07.201910:49:13 | |
dc.date.available | 2019-07-09T21:05:07Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.issn | 1308-2140 | |
dc.identifier.uri | https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpjME1UazBOQT09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12450/80 | |
dc.description.abstract | Tasavvuf, dinî bir yapıdır. Tasavvuf, bireyin öz varlığını terbiye etmesini sağlayan bir müessesedir. Genellikle "mistisizm" kavramı ile birlikte anılır. Hatta bazen bu kavramın yerine kullanılır. Bu iki unsur birbirlerinin yerine kullanılıyor olsalar da kavram karşılıkları ve işlevleri bakımından birbirlerinden ayrıldıkları görülür. Mistisizmin dünyaya yönelik akılcı yaklaşımı karşısında tasavvufun doğrudan Allah'a yönelik teslimiyetçi yönü iki kavramı temelde birbirinden ayırır. Dolayısıyla tasavvufu bir "din felsefesi" olarak kabul etmek ve akılla doğrudan ilişkilendirmek de bu açıdan doğru bir yaklaşım olmayabilir. Bu araştırma, Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Öğretmenliği Bölümüne devam eden öğrencilerin tasavvufa ilişkin sahip oldukları amaçlamaktadır. İnsanlar, kavramsal olarak izah etmekte zorlandığı olguları benzetmeler ve mecazlar yoluyla cisimlendirmeye ve bu şekilde duyu organlarının algılama eşiğine indirgeyerek anlamlandırmaya çalışırlar. İnancın soyut yapısı madde üzerinden izah edildiğinde; gündelik yaşamdan aşina oldukları nesnelerle ilgileri kurulduğunda bireyler için daha kabullenilebilir bir yapı ortaya çıkmaktadır. Öğretmen adayının Türkçe eğitiminin konularından birini teşkil eden tasavvufi metinler karşısındaki tavrı bu yönüyle anlamlıdır | en_US |
dc.description.abstract | Sufism is a religious building. Sufism is an establishment in educating the individual himself. Sufism is referred to with the concept of mystery. This concept is used in its place. The two concepts are different. Sufism is not a religion of philosophy. This research’s aim is to reveal the students perceptions who continue Turkish Language Teacher Training Program in Amasya University Faculty of Education about sufism with the help of metaphors. Man embodies the events which are conceptually expressed with difficulty by means of imageries and metaphors. Via this method they make sense of them by minimizing the perception thresh old of sense organs. Upon explaining the concretes tructure of the belief in terms of material, more acceptable structure emerges for individuals when associated with the familiar objects from daily life. The attitude of prospective teachers towards sufistic text which constitued the one of the subjects of Turkish training in meaningful in this sense. Phenomenologic method was used in the study. A total of ninety five students from Education Faculty of Amasya University who proceed Turkish Language Teacher Training Program participated in the study. Participants completed the prompt “Formation is like . . . because ...” by focusing on one metaphor. According to the results, forty eight personal metaphors and two conceptual categories, based on the participants’ metaphorical images, were identified. These categories defineted as a physical fact of sufism and as a transcendental fact of sufism | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Sosyal Bilimler | en_US |
dc.subject | Disiplinler Arası | en_US |
dc.title | TÜRKÇE ÖĞRETMEN ADAYLARININ TASAVVUFA İLİŞKİN METAFORLARI | en_US |
dc.title.alternative | TURKISH TEACHERS’ CONCEPTUAL METAPHORS ABOUT SUFISM | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Turkish Studies (Elektronik) | en_US |
dc.department | Amasya Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 8 | en_US |
dc.identifier.issue | 9 a | en_US |
dc.identifier.startpage | 745 | en_US |
dc.identifier.endpage | 755 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |