• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The effect of web based blended learning on students' academic achievement and attitudes towards English course

Erişim

info:eu-repo/semantics/closedAccess

Tarih

2019

Yazar

Inal, Murat
Korkmaz, Ozgen

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

In this study, the effect of blended learning environment using DynED on student achievement and attitudes towards English course was determined as the aim of this research. Quasi-experimental design with pretest-posttest control group which is defined as a two-factor mixed design was used. Study group of this research consisted of 40 - 4th grade students who are studying at an elementary school in 2018-2019 academic year. The research data were collected by using academic achievement test (Kr20 = 0.91) and attitude scales towards English Lesson (Cronbach Alpha between 0.77 and 0.93). In the experimental group, the English lesson was taught in a blended learning environment using the DynEd platform. The control group students only participated in English courses given in the school environment. Data were analyzed using arithmetic mean, standard deviation, and t analysis. As a result: Students in both experimental and control groups have very high attitudes towards English course. The blended learning using DynEd in English Course contributes significantly to the academic achievement of students compared to the traditional method but there is no contribution significantly to the students' attitudes towards English course.

Kaynak

EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES

Cilt

24

Sayı

4

Bağlantı

https://dx.doi.org/10.1007/s10639-019-09890-7
https://hdl.handle.net/20.500.12450/757

Koleksiyonlar

  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [2182]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: