Konu "Eğitim ve Öğretim" için Sosyal Bilimler Enstitüsü listeleme
Toplam kayıt 72, listelenen: 41-60
-
Öğretmen adaylarının akademik erteleme eğilimleri ve öğrenme yaklaşımlarının incelenmesi
(Amasya Üniversitesi, 2017)Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının akademik erteleme eğilimlerini ve öğrenme yaklaşımlarını çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Araştırma deseni olarak mevcut durumu ortaya koymayı sağlayan tarama modeli ... -
Öğretmen adaylarının çocukluk dönemi istismar yaşantıları ile sosyal beceri düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi
(Amasya Üniversitesi, 2017)Duygusal, sosyal, fiziksel, bilişsel gelişimi zedeleyici eylemler bireyin yaşamında kalıcı izler bırakabilmektedir. İstismar da bu nedenle üzerinde durulması gereken konular arasında yer almaktadır. Çocukluk dönemi ve ... -
Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin incelenmesi
(Amasya Üniversitesi, 2019)Son yüzyılda yaşanan değişim ve gelişmelerle birlikte bireylerin sürece ayak uydurabilmesi kaçınılmaz bir hal almıştır. Bu süreçte bireyler yeni bilgi ve becerileri öğrenmeye gereksinim duymaktadırlar. Bireylerin gereksinim ... -
Öğretmenlerin değerler eğitimine yönelik farkındalık düzeyleri materyal ve okul politikası oluşturulmasına yönelik görüşleri
(Amasya Üniversitesi, 2019)Bu çalışmanın amacı, "Öğretmenlerin Değerler Eğitimine Yönelik Farkındalık Düzeyleri Materyal ve Okul Politikası Oluşturulmasına Yönelik Görüşleri" ni belirlemektir. Çalışmada uzman görüşlerine başvurularak, oluşturulan ... -
Öğretmenlerin öz yeterlik düzeyleri ile kuruma bağlılıkları arasındaki ilişki
(Amasya Üniversitesi, 2019)Öz yeterlik bir kişinin belli bir performansı göstermek için gerekli etkinlikleri organize ederek, başarılı bir şekilde gerçekleştirme kapasitesi hakkında, kendine ilişkin inancıdır. Eğitim-öğretim faaliyetlerinin yürütüldüğü ... -
Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin mesleki öz yeterlik inançları ile ilişkisi
(Amasya Üniversitesi, 2015)Bu çalışmanın amacı, öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimlerini ve mesleki öz yeterlik inançlarını, çeşitli değişkenler açısından inceleyerek yaşam boyu öğrenme eğilimleri ile mesleki öz yeterlik inançları arasındaki ... -
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarına göre okul deneyimi dersinin öğretmenlik mesleğine etkisi
(Amasya Üniversitesi, 2018)Bu çalışmanın amacı, Sosyal Bilgiler Öğretmen adaylarının görüşlerine göre okul deneyimi dersinin öğretmenlik mesleğini nasıl yansıttığını belirlemektir. Araştırma 2016-2017 eğitim öğretim yılının güz döneminde Amasya ... -
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının girişimcilik düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
(Amasya Üniversitesi, 2018)Bu çalışmada 2017-2018 eğitim öğretim yılında Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Eğitimi Ana Bilim Dalı öğrencilerinin girişimcilik düzeylerinin belirlenmesi ve bu düzeylerinin cinsiyet, yaş düzeyi, sınıf ... -
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının küresel vatandaşlık ve çokkültürlü eğitime yönelik tutumlarının incelenmesi
(Amasya Üniversitesi, 2017)Bu çalışmanın amacı Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesinde Sosyal Bilgiler Öğretmenliği programında öğrenim gören öğretmen adaylarının küresel vatandaşlık ve çokkültürlü eğitime yönelik tutumlarının belirlenmesi ve bu ... -
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sosyal bilimler algılarının metaforik analizi
(Amasya Üniversitesi, 2021)Yapılan bu çalışma öğretmen adaylarının sosyal bilimler ile ilgili algılarını metafor (mecaz) yoluyla incelemeyi amaçlamaktadır. Metafor, birden çok kelimeyle anlatılacak bir kavramı daha az kelime kullanarak anlatmaya ... -
Sosyal bilgiler öğretmenlerinin tükenmişlik nedenlerine yönelik öz algı düzeylerinin incelenmesi (Amasya ili örneği)
(Amasya Üniversitesi, 2017)Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Tükenmişlik Nedenlerine Yönelik Öz Algı Düzeylerinin İncelenmesi (Amasya İli Örneği) Bu çalışmada, 2016-2017 eğitim öğretim yılında Amasya ili merkez ve ilçelerinde Milli Eğitim Bakanlığına ... -
Sınıf öğretmeni adaylarının müzik öğretimine ilişkin tutumları, öz yeterlilik inançları ve müzik yeteneklerine ilişkin öz yeterlilikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(Amasya Üniversitesi, 2018)Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının müzik öğretimine yönelik tutumları, müzik öğretimi öz yeterlilik algıları ve müzik yeteneği öz yeterlik algıları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Ayrıca müzik öğretimine ... -
Sınıf öğretmeni ve sınıf öğretmen adaylarının özel eğitime yönelik metaforik algılarının incelenmesi
(Amasya Üniversitesi, 2017)Eğitimin önemi yaşamın her alanında kendini hissettirmekte ve eğitim alanında yapılan çalışmalar artmaktadır. Toplumu oluşturan fertlerin birbirlerinden farklı olması fertlere verilecek eğitimin de bireyselleştirilmesini ... -
Sınıf öğretmenlerinin beden eğitimi ve oyun dersinin uygulanmasında yaşadığı sorunlar ve çözüm önerileri
(Amasya Üniversitesi, 2020)İlkokul çocuğunun gelişim özellikleri dikkate alınarak okullarda akademik, sanatsal ve sportif becerilerine yönelik zorunlu dersler yer almaktadır. İlkokul çocuğunun bedenen, zihnen ve sosyal yönden gelişimini sağlamak ... -
Sınıf öğretmenlerinin duygusal zekâ düzey ile öğrenen özerkliğini destekleme düzeyi ile ilişkisinin incelenmesi
(Amasya Üniversitesi, 2020)Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin duygusal zekâ düzeyleri ile öğrenen özerkliğini destekleme davranışları arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda sınıf öğretmenlerinin duygusal zekâ düzeyleri ... -
Sınıf öğretmenlerinin düşünme stillerinin kullandıkları yöntemler ve epistemolojik inançları açısından incelenmesi
(Amasya Üniversitesi, 2013)Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin düşünme stillerini, kullandıkları öğretim, ölçme-değerlendirme yöntem ve tekniklerini, epistemolojik inançlarını ve bu değişkenlerin birbirleriyle olan ilişkilerini incelemektir. ... -
Sınıf öğretmenlerinin iş mutluluğunu etkileyen faktörlerin incelenmesi
(Amasya Üniversitesi, 2019)Öğretmenlik bir meslektir fakat kendi de dâhil olmak üzere bütün meslek gruplarındaki insanları yetiştiren temel bir meslektir. Kuşkusuz ki mutlu bir öğretmen, mutlu bir toplum yetiştirir. Bu bağlamda, sınıf öğretmenleri, ... -
Sınıf öğretmenlerinin kaynaştırmaya ilişkin tutumu ve tutumun iyileştirilmesine yönelik çözüm önerileri
(Amasya Üniversitesi, 2019)Bu çalışmada sınıf öğretmenlerinin kaynaştırmaya karşı tutumlarını belirlemek ve bu tutumu iyileştirmeye yönelik çözüm önerileri geliştirmek amaçlanmıştır. Bu amaçla sınıf öğretmenlerinin kaynaştırmaya yönelik tutumları ... -
Sınıf öğretmenlerinin liderlik algıları ve ilkokul yöneticilerinden bekledikleri liderlik davranışlarına ilişkin görüşleri
(Amasya Üniversitesi, 2019)Okul yöneticilerinin liderlik davranışları okul için önemli bir etkendir. Son yıllarda Türk Eğitim Sistemi'nde yaşanılan değişiklikler ve farklı uygulamalara gidilmesi yönetim anlayışlarında da yeni düşüncelerin ortaya ... -
Sınıf öğretmenlerinin öğretmen özerkliği davranışları akademik iyimserlik düzeyleri ve öğretmen liderliği algıları arasındaki ilişki
(Amasya Üniversitesi, 2019)Bu araştırmada sınıf öğretmenlerinin; öğretmen özerkliği davranışları, akademik iyimserlik düzeyleri ve öğretmen liderliği rollerine yönelik algıları arasındaki ilişkilerin düzeylerini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmanın ...