dc.contributor.author | Afitap Özdelikara | |
dc.contributor.author | Gülay Bingöl | |
dc.contributor.author | Öznur Görgen | |
dc.date.accessioned | 09.07.201910:49:13 | |
dc.date.accessioned | 2019-07-09T21:05:05Z | |
dc.date.available | 09.07.201910:49:13 | |
dc.date.available | 2019-07-09T21:05:05Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.issn | 1304-4869 | |
dc.identifier.uri | https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRVMk5EYzNOdz09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12450/65 | |
dc.description.abstract | Amaç: Bu çalışma Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik bölümü öğrencilerinin eleştirel düşünme düzeylerinin ve etkileyen faktörlerin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Yöntem: Araştırmanın örneklemini Şubat- Mart 2009 tarihleri arasında Amasya Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Hemşi- relik bölümünde okuyan 158 öğrenci oluşturmuştur. Veriler kişisel bilgi formu ve California Eleştirel Düşünme Eğilimleri Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Bulgular: Öğrencilerin eleştirel düşünme ölçek puan ortalaması 247.81 ± 23.78 olarak bulunmuştur. Ölçek alt boyutları arasında puan ortalaması en yüksek olan 48.77±5.08 ile analitik düşünme olmuştur. Sonuç: Öğrencilerin eleştirel düşünme düzeyinin orta seviyede olduğu belirlenmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | Aim: This study is conducted to determine the critical thinking levels of Nursing Students of Health Collage and the factor levels influencing this. Method: Sample of the research is formed by 158 students in Nursing Department of Amasya University Health Collage between February-March 2009. Data are collected using personal information form and California Critical Thinking Tendencies Scale. Results: Scale point average of the students’ critical thinking is founded as 247.81 ± 23.78. The highest point average among scale sub-dimensions is the analytical thinking with 48.77±5.08. Conclusion: It is founded that critical thinking level of the students is medium. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Hemşirelik | en_US |
dc.title | Hemşirelik öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimleri ve bunu etkileyen faktörler | en_US |
dc.title.alternative | Critical thinking tendency of nursing students and factors influencing this | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | İstanbul Üniversitesi Florence Nightingale Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi | en_US |
dc.department | Amasya Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 20 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.identifier.startpage | 219 | en_US |
dc.identifier.endpage | 226 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |