Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorMehmet Yapıcı
dc.contributor.authorGülbin Zeren Nalinci
dc.date.accessioned09.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-09T21:05:05Z
dc.date.available09.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-09T21:05:05Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1308-2140
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpZMU5Ua3lNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/63
dc.description.abstractSanat, uygar ve modern dünyanın görülmeyen temel yapı taşıdır. İnsanı diğer canlılardan ayıran en belirgin özellik sanatsal yaratıcılığıdır. Sanat eğitimi, bireylerin sanat ve kültür alanlarında yetiştirilip, çalışmalarla verilen sanat eğitimi kimi zaman sadece plastik sanatları, kimi zaman da diğer sanat dallarını da içerisine alır. Sanat eğitimi süreci uygulamalı çalışmaları da içerdiğinden dolayı yaratıcılığı etkilediği bilinmektedir. Çok yönlü verilen bir sanat eğitimi ile dış dünyayı algılaması değişen bireyin, daha yaratıcı, kendine güvenen, üretici, çevresini olumlu yönde değiştirmeye ve yeni biçimler vermeye çalışan biri olacağı düşünülmektedir. İnsan için sanatın ürün olarak ortaya çıkmasını sağlayan itici güç sanatçının psikolojik objeleridir. Psikolojik obje sanatçının ontolojik gizil kaynağıdır. Bir sanatçının yapıtının merkezinde doğrudan ya da dolayı olarak, psikolojik obje yer alır. Psikolojik obje çoğunlukla sanatçının eserinde ortaya çıkan ve bilinçaltı süreçler yoluyla geçmişten gelen olumlu ya da olumsuz yaşantıları temsil eden bir şeydiren_US
dc.description.abstractArt is the unseen basic building block of the modern and civilized world. The most prominent feature that distinguishes human beings from other creatures is artistic creativity. Art education can be called as “the effort of having people to grow up and make them conscious of art and culture”. Art education is there for raise awarness indivudually both in theoretical and practical ways, includes plastic arts and sometimes other areas of art. Art education also includes practical works, it is known that it has a huge effect on creativity. It is thought that, as the human being changes his perceptions on the external world by the help of art education; he/she becomes more creative, more selfconfident, productive and willing to have positive effect upon his social environment. For people driving force behind the emergence of art as a product of the artist are psychological objects. Psychological object is ontological potential sources for artist. At the heart of an artist's work as due directly or psychological objects are located. Psychological objects, mostly occurs in the artist's work. Subconscious processes through positive or negative experiences from the past is something that represents. Artist’s psychological object can be anything. A human being, an object, a thought, a belief, a feeling, briefly reflected in the works of artists and objects situated in the center is a psychological thing. In this study, a work of art produced in the process of analyzing the psychological phenomenon of objects being studieden_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimleren_US
dc.subjectDisiplinler Arasıen_US
dc.titleANAT YAPITINDA PSİKOLOJİK OBJEen_US
dc.title.alternativePSYCHOLOGICAL OBJECT IN THE WORK OF ARTen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalTurkish Studies (Elektronik)en_US
dc.departmentAmasya Üniversitesien_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage1621en_US
dc.identifier.endpage1627en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster