Amasya sağlık yüksekokulu öğrencilerinin iletişim becerileri
Özet
Giriş: Bu araştırma Amasya Sağlık Yüksek Okulu ebelik ve hemşirelik programı öğrencilerinin iletişim becerilerine ilişkin algılarının ne düzeyde olduğunu belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada bazı değişkenlere göre iletişim becerisi algılarının anlamlı bir farklılık yaratıp yaratmadığı da araştırılmıştır. Gereç ve Yöntem: Çalışmanın örneklemini 232 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada iletişim becerisi algılarına ilişkin veriler Korkut (1997) tarafından geliştirilen üniversite öğrencileri üzerinde daha sonra geçerliği ve güvenirliği yapılan "İletişim Becerilerini Değerlendirme Ölçeği (İBDÖ)" ve öğrencilerin demografik özelliklerini belirlemek amacıyla araştırmacı tarafından hazırlanan "Kişisel Bilgi Formu" ile toplanmıştır. Verileri SPSS 11.5 istatistik programında değerlendirilmiş, verilerin analizinde; frekans, Kruskal-Wallis H (KW), Mann-Whitney U (U) testleri kullanılmıştır. İstatistikî analizlerde anlamlılık düzeyi p<0.05 olarak seçilmiştir. Bıılgıılar: Amasya Sağlık Yüksekokulu öğrencilerinin iletişim becerisi algılarının oldukça yüksek olduğunu göstermiştir (X: 101.69). Sonuç: Araştırmada devam edilen bölüm ve öğrencilerin akademik başarı düzeyi ile iletişim becerilerine ilişkin algıları arasında anlamlı ilişki bulunurken, diğer değişkenlerin iletişim becerisi algısı üzerinde anlamlı farklılıklar oluşturmadığı saptanmıştır. Introduction: This search was carried out what the senses of communication skills of midwifery and nursing profession students of Amasya Medical Vocationel School are. Whether the senses of communication skills created a noteworthy difference according to some variancer was also searched. Materials and Methods: The sample of the search was composed of 232 students. The data related to the search of serves of communication skills was gothered by "Personel Informa-tion Form " which was prepored by Korkut to find out the demographic features of the students and "The Scale of Evaluation of Communication Skills" which was prepared by the researcher (1997) and then whose volidity and reliability was proved on college student. The data was evoluated by SPSS 11.5 statistics programme. In the analysis of the data; frequancy, Kruskal-Wallis (KW), Man Whitney U testi, were used. Signifance level was chosen as p<0.05. Implications: It demonstrated that the senses of communication skills of students of Amasya Medical Vocational School were quite high. (X:101,69) Conclusion: While here was a noteworthy relationship between the department that is studied and the level of academic succes, it was found out that other variannces did not compose any differences upon the senses of communication skills.
Kaynak
Göztepe Tıp DergisiCilt
26Sayı
4Bağlantı
https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRJNE9ERTFOUT09https://hdl.handle.net/20.500.12450/62