• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

A reliability generalization study of the STEM-CIS scale: Exploring moderator effects

Erişim

info:eu-repo/semantics/closedAccess

Tarih

2024

Yazar

Bati, Kaan
Irmak, Seyma

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

A reliability generalization (RG) study is crucial for assessing and improving scale reliability across contexts, guiding future research, and ensuring valid results. Therefore, our study aim was to conduct an RG of the STEM (Science, Technology, Engineering, and Mathematics) Career Interest Scale (STEM-CIS) to assess its reliability across contexts and explore factors influencing reliability. Assuming a random-effects model, we found a strong reliability coefficient of.92 (95% CI [.91,.93]) for the STEM-CIS by analyzing data from 39 studies using the transformed reliability coefficient values from Bonett's formula. Both the overall scale and its subscales (Science, Technology, Engineering, and Mathematics) demonstrated substantial heterogeneity, indicating variability in internal consistency across studies. ANOVA and meta-regression analyses were conducted to investigate variability of Cronbach's alpha estimates. Results showed the most important moderators were sample size, language, country, test version (original or adapted scale), and school level. The final predictive model consisted of these important moderators. Results showed these five moderators significantly affected variation of Cronbach's alpha values. Despite notable heterogeneity found among the STEM-CIS subscales, the scale demonstrated satisfactory reliability overall. Researchers should report reliability metrics from their specific datasets to ensure accurate interpretation and application of the scale in varying contexts.

Cilt

43

Sayı

46

Bağlantı

https://doi.org/10.1007/s12144-024-07036-8
https://hdl.handle.net/20.500.12450/6101

Koleksiyonlar

  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1574]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [2182]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: