• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Eliminating a gap on child maltreatment in a developing country: A comprehensive web-based training for future counselors

Erişim

info:eu-repo/semantics/closedAccess

Tarih

2025

Yazar

Osmanagaoglu, Nihan

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Background: Public personnel working in the fields of education and health are the primary professionals in Turkey responsible for recognizing issues related to child maltreatment. Therefore, it is crucial for them to be knowledgeable about the legal and guidance processes to follow. Objective: This study aims to investigate the effectiveness of a web-based training on child maltreatment (CM) for undergraduate students. The goal was to determine whether the students would gain knowledge and awareness about the signs of child maltreatment, along with a positive attitude towards reporting. Participants and Setting: The sample consisted of 85 counseling candidates (42 received the training and 43 did not). Methods: The study employed a quasi-experimental design with a control group to examine the effectiveness of the program. Pre-test, post-test, and 6-month follow-up data were analyzed using mixed ANOVA. Results: Participants who attended the program showed greater improvement compared to those who did not receive training, although some of these improvements were only partial. Conclusion: Overall, the study demonstrated the effectiveness of a comprehensive web-based program on CM for future counselors, although its effectiveness was partial in some areas. Future research should consider testing programs with different content, using different samples, and investigating programs that can be delivered in shorter time frames.

Cilt

168

Bağlantı

https://doi.org/10.1016/j.childyouth.2024.108020
https://hdl.handle.net/20.500.12450/6076

Koleksiyonlar

  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1574]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [2182]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: