• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pre-service teachers’ pedagogical content knowledge regarding student mistakes on the subject of geometric shapes [Öğretmen adaylarının geometrik cisimler konusuna ilişkin öğrenci hatalarına Yönelik pedagojik alan bilgileri]

Erişim

info:eu-repo/semantics/closedAccess

Tarih

2015

Yazar

Gökkurt B.
Şahin Ö.
Soylu Y.
Doğan Y.

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

The aim of this study is to examine preservice teachers’ pedagogical content knowledge regarding geometric shapes in terms of knowledge of understanding students and knowledge of instructional presentations, which are two subcomponents of pedagogical content knowledge. In this context, the data from the test composed of seven open-ended questions solved incorrectly by secondary school students on the subject of geometric shapes was used as the data collection tool. The case study method was carried out in this study. The participants were 60 pre-service teachers. The descriptive analysis technique was used in analyzing the data. The results of the study set forth that the pre-service teachers did not experience much difficulty in determining student mistakes in the questions that contained figures and mathematical statements, whereas they experienced more difficulty in determining student mistakes in the questions that contained only verbal statements. Furthermore, it was observed in the study that the preservice teachers’ solution suggestions for eliminating these mistakes were not at an adequate level. © 2015 Ankara University. All rights reserved.

Kaynak

Elementary Education Online

Cilt

14

Sayı

1

Bağlantı

https://dx.doi.org/10.17051/io.2015.55159
https://hdl.handle.net/20.500.12450/605

Koleksiyonlar

  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1574]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: