• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Development and validation of learning and innovation skills self-efficacy scale (LIS-SES)

Erişim

info:eu-repo/semantics/closedAccess

Tarih

2024

Yazar

Kayhan, Osman
Korkmaz, Ozgen

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

The purpose of this research is to create a tool to evaluate individuals' self-efficacy regarding learning and innovation skills according to the Partnership for 21st Century Skills(P21) framework. In this study, data was collected in three stages. Initially, data from 470 students were utilized for exploratory factor analysis. Then, data from 351 students were employed for confirmatory factor analysis. Finally, data were collected from 39 students to apply the test-retest method. The resulting scale comprises four factors and 30 items. These factors are creativity and innovation skill self-efficacy, critical thinking and problem-solving skill self-efficacy, communication skill self-efficacy, and collaborative working skill self-efficacy. The developed scale accounts for 50.65 % of the total variance. The Cronbach's alpha value computed for the total scale is 0.936. Accordingly, we can say that LIS-SES is a valid and reliable tool to measure individuals' self-efficacy in learning and innovation skills according to the P21 framework.

Cilt

83

Bağlantı

https://doi.org/10.1016/j.stueduc.2024.101396
https://hdl.handle.net/20.500.12450/6029

Koleksiyonlar

  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1574]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [2182]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: