• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pre-school students’ informal acquisitions regarding the concepts of point and straight line

Erişim

info:eu-repo/semantics/closedAccess

Tarih

2015

Yazar

Orbay K.
Develi M.H.

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

This study aimed to investigate the informal cognitive structures regarding “point” and “straight line” -two basic and undefined terms of geometry- in children registered in preschool – the previous step before in-class formal education process. The study was conducted with the participation of 50 children enrolled in nursery, kindergarten and preschools of a total of five educational institutions -three public and two private- in a city which is in the middle of the Turkey. The qualitative research model was utilized in the study since observing, analyzing and assessing children’s intuitive thinking and informal knowledge construction process would be difficult and good results would not be obtained via quantitative research methods. Data were collected through clinical interview technique. Results show that children, in general, possess major and to a large extent correct acquisitions that would be the basis of subsequent formal concept development process in children. © IEJEE.

Kaynak

International Electronic Journal of Elementary Education

Cilt

7

Sayı

3

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12450/598

Koleksiyonlar

  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1574]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: