• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Language learning strategies of language e-learners in Turkey

Erişim

info:eu-repo/semantics/closedAccess

Tarih

2015

Yazar

Solak E.
Cakir R.

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

The purpose of this study was to determine the use of language learning strategies of e-learners and to understand whether there were any correlations between language learning strategies and academic achievement. Participants of the study were 274 e-learners, 132 males and 142 females, enrolled in an e-learning program from various majors and taking an English course through e-learning in Turkey. The Turkish version of Strategy Inventory of Language Learning (SILL) was used as the data collection instrument. The results of the study revealed that while participants used cognitive and affective strategies least, they preferred to take advantage of metacognitive and memory strategies the most. In addition, a significant difference was found for females in cognitive strategies and for males in metacognitive strategies. Finally, this study suggested that using language learning strategies had an effect on academic achievement. © The Author(s) 2015.

Kaynak

E-Learning and Digital Media

Cilt

12

Sayı

1

Bağlantı

https://dx.doi.org/10.1177/2042753014558384
https://hdl.handle.net/20.500.12450/595

Koleksiyonlar

  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1574]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: