• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Validity and reliability study of metacognitive listening strategies teaching self-efficacy scale for teachers

Erişim

info:eu-repo/semantics/closedAccess

Tarih

2025

Yazar

Ermis, Murat
Sagir, Safak Ulucinar

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

In this study, an attempt was made to develop a valid and reliable measurement tool to determine teachers' self-efficacy levels for teaching metacognitive listening strategies. The study group consisted of 205 teachers for EFA and 248 teachers for CFA. As a result of the analyzes, a scale consisting of 16 items with 4 factors was developed. It was determined that the scale explained 74.10 of the total variances. For EFA, Kaiser-Mayer-Olkin (KMO) test, Barlett test, total variance, item-total correlation, common factor variance, factor loadings, chi 2/df RMSEA, SRMR, RMR, NFI, NNFI, CFI, GFI, AGFI, IFI, RFI, CR, AVE, MSV and ASV values and Cronbach Alpha statistics were performed. The KMO value of the scale is .915, the result of Barlett's Test of Sphericity is significant (p=.000) and the Cronbach Alpha value is .932. Five of the fit indices showed excellent fit and six of them showed acceptable fit. The CR, AVE, MSV and ASV values showed that it provided divergent and convergent validity. After the analysis, it was concluded that the Self-Efficacy Scale for Teaching Metacognitive Listening Strategies for Teachers is valid and reliable.

Cilt

12

Sayı

1

Bağlantı

https://doi.org/10.21449/ijate.1403112
https://hdl.handle.net/20.500.12450/5882

Koleksiyonlar

  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [2182]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: