Sports Management Department Students on the Course of Sports Law
Özet
The aim of this study is to put forth the opinions of students studying at the department of Sport Management on the course of Sports Law. In this context, the study is a case study, which is a type of qualitative research design. The sample group of the study consists of 6 students studying at Ondokuz Mayıs University, Department of Sport Management. 8 semi-structured questions were prepared to find out students’ opinions about the course of sports law. The data obtained were transferred to Nvivo program and analysed with descriptive analysis method. The codes found as a result of the analysed data were assigned to appropriate themes and reported. As a result of the study, it was found that students did not follow legal regulations on sport most of the time; they attached great importance to the course of sports law; they thought sports law courses they received at university were not efficient and faculty members had sufficient knowledge but could not transfer their knowledge to students effectively. Therefore, it is recommended that students follow up-to-date developments on sports law, teaching staff considers the views of students while teaching and course hours are increased if necessary. Bu çalışmanın amacı, spor yöneticiliği bölümünde öğrenim gören öğrencilerin Spor Hukuku dersine yönelik görüşlerini ortaya koymaktır. Bu kapsamda çalışma nitel araştırma desenin bir çeşidi olan durum çalışması modelindedir. Çalışmanın örneklem grubunu Ondokuz Mayıs Üniversitesi Spor Yöneticiliği Bölümünde öğrenim gören 6 öğrenci oluşturmaktadır. Öğrencilerin Spor Hukuku ders sürecine ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla yarı yapılandırılmış (8 soru) görüşme formu hazırlanmıştır. Elde edilen veriler Nvivo programına aktarılmış ve betimsel analiz yöntemiyle çözümlenmiştir. Çözümlenen veriler sonucunda ortaya çıkan kodlar uygun temalara atanmış ve raporlaştırılmıştır. Çalışma sonucunda öğrencilerin; Spor Hukuku konusuna ilişkin yasal düzenlemeleri çoğunlukla takip etmedikleri, Spor Hukuku dersini yeterince önemsedikleri, üniversitede aldıkları Spor Hukuku derslerinin yeterli düzeyde verimli geçmediği, öğretim elemanlarının yeterli bilgiye sahip oldukları; ancak kendilerine aktarmada etkili olamadıkları şeklinde görüşlerinin olduğu tespit edilmiştir. Dolayısıyla öğrencilerin ders dışında Spor Hukuku’na ilişkin güncel gelişmeleri takip etmesi, öğretim elemanlarının ders işleme sürecinde öğrenci görüşlerini dikkate alması, gerekli görüldüğü takdirde ders saatlerinin arttırılması önerilmektedir.
Cilt
7Sayı
2Koleksiyonlar
- Öksüz Yayınları [1372]
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
Türkiye İdman Mecmuasının sistematik indeksi (1-16. sayılar)
Çelik, Aslan Gökhan (Amasya Üniversitesi, 2022)Bu çalışmada Türkiye İdman Mecmuasının ilk on altı sayısı incelenerek derginin günümüz okuyucusuna tanıtılması amaçlanmıştır. Bu kapsamda dört bölümden oluşan çalışmada, dergi, kitap, gazete vb. kaynakların içerisindeki ... -
Ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine ilişkin değerlerinin incelenmesi (Tokat ili örneği)
Vural, Çağatay Fikri (Amasya Üniversitesi, 2019)Araştırma, ortaokullarda eğitim-öğretim gören öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine ilişkin değerlerini bazı değişkenlere göre incelemek amacı ile yapılmıştır. Araştırmanın yöntemi, tarama modelinde betimsel bir ... -
Aktif spor yapan ve yapmayan görme engellilerin benlik tasarımı farklarının karşılaştırılması
Uygun, Fatih (Amasya Üniversitesi, 2016)Amaç: Lise çağındaki aktif spor yapan ve yapmayan görme engelli öğrencilerin benlik tasarımı farklarının karşılaştırılması ve benlik tasarımı ile ilgili yaygın sorunların saptanması amaçlanmıştır. Materyal ve Metot: Çalışmaya ...