• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN HASTA GÜVENLİĞİ KONUSUNDAKİ BİLGİ DÜZEYLERİ

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2019

Yazar

Özdemir, Ülkü
Taşcı, Sultan
Kartın, Pınar Tekinsoy
Göriş, Songül
Ceyhan, Özlem
Doğan, Nurhan

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

ÖZET Giriş:  Bu çalışma, hemşirelik öğrencilerinin hasta güvenliği konusunda bilgi ve görüşlerini belirlemek amacıyla planlandı. Gereç Yöntem: Araştırmanın örneklemini bir üniversitenin Sağlık Bilimleri Fakültesi hemşirelik bölümünde okuyan 551 kişi oluşturdu. Veriler anket formu ile toplandı. Etik kurul onayı, kurum izni ve bireylerden yazılı olur alındı. Bulgular: Çalışmaya katılan öğrencilerin çoğunun (%77.3) ise yetersiz düzeyde bilgi sahibi olduğunu belirttikleri saptandı. Tıbbi hataları önlemeye yönelik uygulamalar (%59.7)  ve hata ile karşılaşıldığında izlenmesi gereken yol konusunda (%44.8) çoğunun bir fikri olmadığı tespit edildi. Çalışmaya katılanların %89.3’ünün hasta güvenliğine ait riskleri belirleme, planlama, uygulama ve değerlendirmenin hemşirelik rolü olduğunu ifade etmelerine rağmen %24.7’ sinin oluşturulmuş hasta güvenliği uygulamalarına destek olmayı hasta güvenliğinde hemşirelik rolü olarak gördüğü belirlendi. Sonuç: Sonuç olarak öğrencilerin çoğunun hasta güvenliğinde hemşirenin rolleri,  tıbbi hataları önlemeye yönelik uygulamalar ve tıbbi hata ile karşılaşıldığında izlenmesi gereken yol konularında bilgi gereksinimleri olduğu belirlendi.   Anahtar Sözcükler: Hasta güvenliği, hemşirelik öğrencileri, tıbbi hatalar ABSTRACT Introduction: This study was planned to determine the knowledge and opinions of nursing students about patient safety. Materials and Methods: The sample of the study consisted of 551 people who were studying in the nursing department of the Faculty of Health Sciences of a university. Data were collected by questionnaire. Ethics committee approval, institution permit and written consent were obtained from individuals. Results: Most of the students (77.3%) stated that they had insufficient knowledge. Most of the students did not have any idea about practices to prevent medical errors (59.7%) and the path to follow when dealing with errors (44.8%). Although 89.3% of the participants stated that identify risks related to patient safety, planning, implementation and evaluation were considered as nursing roles, 24.7% of the participants considered to support the patient safety practices as a nursing role in patient safety. Conclusion: As a result, it was determined that most of the students need information about the roles of the nurse in patient safety, practices to prevent medical errors and the path to be followed when dealing with medical errors. Keywords: Patient safety, nursing students, medical mistakes

Cilt

28

Sayı

2

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12450/5771

Koleksiyonlar

  • Öksüz Yayınları [1372]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: