• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Arama ve Kurtarma Personeline Verilen Temel Yaşam Desteği Eğitiminin Değerlendirilmesi

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2024

Yazar

Yıldırım, Sevda Demiröz
Türkmen, Mustafa Cem
Demiröz, Kader

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Amaç: Araştırma çok sayıda yaralı ile karşılaşan arama ve kurtarma personeline verilen teorik ve pratik Temel Yaşam Desteği (TYD) eğitimlerinin bilgi düzeyleri üzerindeki etkisinin değerlendirilmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Gereç ve Yöntem: Araştırmada deneysel araştırma yöntemlerinden rastlantısal ön test-son test kontrol gruplu desen kullanılmıştır. Eğitim alan 30 deney ve eğitim almayan 30 kontrol grubu olmak üzere toplam 60 arama ve kurtarma personeli katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Katılımcıların tamamına ön test değerlendirilmesi yapılmasının ardından deney grubuna 315 dk. eğitim verildikten sonra her iki grubun son test değerlendirmeleri yapılmıştır. Bulgular: Deney grubu TYD Bilgi Düzeyi ve Değerlendirme Ölçeği son test ile ön test farklarının, kontrol grubu son test ile ön test farklarından anlamlı düzeyde yüksek olduğu görülmüştür (p
 
Background This research aimed to assess the effect of theoretical and practical Basic Life Support training on the knowledge level of research and rescue staff who encounters lots of wounded people during their work. Methods Random pre-test - post-test control group pattern was used in the research. Thirty of the participants were untrained and they were selected for the experiment group whereas the other 30 with previous training were placed in the control group. Once all the participants were pre-evaluated, the experiment group received a 315-minute training. Then, both groups were taken through a post-test evaluation. Results It was found that the differences between the experimental group's BLS Knowledge Level and the Assessment Scale of the post-test and the pre-test were significantly higher than the differences between the control group's post-test and the pre-test results (p
 

Cilt

38

Sayı

3

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12450/5736

Koleksiyonlar

  • Öksüz Yayınları [1372]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: