• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Fen Öğretimi Laboratuvar Uygulamalarında TGA Öğretim Yöntemine Dayalı Kavram Karikatürü Destekli Örnek Etkinlik Geliştirilmesi

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2022

Yazar

Yurtyapan, Emine
Kandemir, Nezahat

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu çalışmanın amacı, fen bilgisi öğretimi laboratuvar uygulamaları-II dersi kapsamında biyoloji konularının öğretimi için geliştirilen kavram karikatürü ile desteklenen Tahmin-Gözlem-Açıklama (POE) öğretim yöntemine dayalı örnek etkinlikleri tanıtmak ve bunların nasıl uygulanacağını açıklamaktır. Etkinlikler geliştirilirken nitel araştırma desenlerinden doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Geliştirilen etkinliklerin uygulaması bir devlet üniversitesinde fen bilgisi öğretimi laboratuvar uygulamaları-II dersini alan 37 fen bilgisi öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda fen öğretimi laboratuvar uygulamaları dersi-II kapsamında biyoloji konularının öğretimi için Tahmin-Gözlem-Açıklama (POE) öğretim yöntemine dayalı örnek etkinlikler geliştirilmiştir. POE öğretim yöntemine dayalı etkinlikler geliştirilirken tartışma ve motivasyon sağlamak için kavram karikatürleri kullanılabilir. Ayrıca TGA öğretim uygulamalarında öğrencilerin birbirinden farklı sonuçlara ulaşabilir. Yapılandırmacı öğrenme anlayışı çerçevesinde bu tip çelişkili durumların giderilmesi için öğretmenler, gerek sözel olarak gerekse etkinliklerde yapı iskeleti tekniklerinden (soru-cevap, konu özetleri, akış diyagramları vb.) faydalanılabilir.
 
The aim of this study is to introduce sample activities based on the Prediction-Observation-Explanation (POE) teaching method supported by concept cartoon developed for the teaching of biology subjects within the scope of science teaching laboratory applications-II course and to explain how the application is made. While developing the activities, document analysis method, one of the qualitative research designs, was used. The implementation of the developed activities was carried out with 37 prospective science teachers who took the science teaching laboratory practices-II course at a state university. As a result of the study, sample activities based on the Prediction-Observation-Explanation (POE) teaching method were developed for the teaching of biology subjects within the scope of science teaching laboratory applications course-II. While developing activities based on POE teaching method, concept cartoons can be used to provide discussion and motivation. In addition, students can reach different results in POE teaching practices. Within the framework of the constructivist learning approach, teachers can use the scaffolding techniques (question-answer, topic summaries, flow charts, etc.), both verbally and in activities, in order to eliminate such conflicting situations.
 

Cilt

8

Sayı

17

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12450/5727

Koleksiyonlar

  • Öksüz Yayınları [1372]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: