• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Determination Of Personality Analyzes Of Vocational School Students By Fuzzy Logic Method: Case Of Merzifon Vocational School

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2022

Yazar

Sağlam, Ahmet
Yücedağ, İbrahim

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

When business life, which has an important place in human life and which is continuous throughout life, is preferred according to the characteristics and personality skills of people, people live more lovingly and positively. There are many studies in the literature about occupational choice which is very important for people. When the literature is examined, “Holland's Vocational Preference Inventory” developed by Holland (1996) is applied to individuals during occupational preference and occupations suitable for personality types are suggested. In this study, “Holland Occupational Preference Inventory” which is used for determining occupational preference and personality type which is important for individuals is designed using fuzzy logic. In the design, especially in the survey, if the high scores are more concentrated in “Does not matter/Any”, the personality type of the young person is still not clear. It is determined whether fuzzy logic method is different from classical method when ‘Does not Matter/Any’ values are taken consideration. According to the results, normal personality, weak personality and strong personality were evaluated according to each personality type and presented to the participants. Different and realistic results were obtained with fuzzy logic method. This study shows that fuzzy logic method can be used in studies in Education.
 
İnsan yaşamında büyük bir yere sahip olan iş hayatının bireylerin karakteristik ve kişilik özelliklerine göre tercih edilmesi, daha verimli olmalarının yanısıra sevgi dolu ve pozitif yaşamalarına da destek olabilmektedir. İnsanlar için çok önemli olan meslek tercihi konusunda literatürde birçok çalışma bulunmaktadır. Literatürdeki çalışmalardan birisi Holland (1996) tarafından geliştirilen ve kişilik tiplerine uygun meslekleri öneren “Holland Mesleki Tercih Envanteri”dir. Bu çalışmada bireyler için önemli olan meslek tercihinde ve kişilik tipi belirlenmesinde kullanılan “Holland Mesleki Tercih Envanteri” bulanık mantık kullanılarak tasarlanmıştır. Tasarımda özellikle anket çalışmasında “Yüksek puanlar daha çok ‘Farketmez’de yoğunlaşmışsa gencin kişilik tipi hala belirginleşmemiştir.” ifadesinden hareket edilerek farketmez değerleri hesaba katıldığında bulanık mantık yönteminin klasik yöntemden farkı olup olmadığı tespit edilmiştir. Çalışmaya Merzifon Meslek Yüksekokulu’nda öğrenim gören 209 öğrenci katılım sağlamıştır. Katılımcılara uygulan Holland Mesleki Tercih Envanteri ile öncelikle öğrencilerin klasik yöntemde kişilikleri tespit edilmiştir. Daha sonra oluşturulan bulanık mantık metodu ile kişilik tespiti yapılmış ve farklılıklar gözlemlenmiştir. Bulanık mantık yöntemi ile tasarlanan yöntemde bireylerin her bir kişilik tipi analizi yapılarak tüm tiplere ait sonuçlar “güçlü- normal- zayıf” olarak ortaya konulmuştur. Bulanık mantık yöntemi ile elde edilen sonuçlarda daha farklı ve başarılı sonuçlar elde edilmiştir. Bu uygulama sonrasında bulanık mantık yönteminin eğitim alanında da kullanılabileceğini göstermiştir.
 

Cilt

12

Sayı

1

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12450/5714

Koleksiyonlar

  • Öksüz Yayınları [1372]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: