• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

TÜRKİYE’DE ÖĞRENME NESNESİ ARAŞTIRMALARININ İÇERİK ANALİZİ

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2020

Yazar

Çakır, Hüseyin
Özcan, Hakan
Çelen, Yeliz

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Öğrenme nesneleri, belli bir konu çerçevesinde,  birbirinden bağımsız bir dosya veya küçük dosyaların, farklı amaçlar doğrultusunda tekrar ve güncellenerek yeniden kullanılabilmesi, bir bütünü oluşturmak için birleştirilebilmesi için eğitsel amaçlı kullanılabilen koleksiyonlardır. Öğrenme nesneleri ile ilgili Türkiye’de çeşitli araştırmalar yapılmış olmasına rağmen konu hakkında bütünsel bakış getirebilecek bir araştırmanın yapılmadığı tespit edilmiştir. Bu araştırma ile 2005-2019 yılları arasında Türkiye’de öğrenme nesneleri ve özellikleri hakkında bilgi veren Türkçe tezler harflerde kodlanarak (A, B, C, D, E, F, G, H, I, J, K, L, M) içerik analizi yapılmış ve öğrenme nesnelerinin özelliklerine yönelik bütüncül bir bakış açısı sunmak amaçlanmıştır. Araştırma sonucu olarak öğrenme nesnelerinin incelenen 7 özelliği ve tezlerde değinilme durumları; Erişilebilirlik ve arama özelliğine 11 tezde, tekrar kullanılabilirlik 10 tezde, çeşitlilik, esneklik 9 tezde, taneli yapıda olması 5 tezde ve düşük maliyet, ekonomiklik özelliği 4 tezde çalışılmıştır. “Erişilebilirlik ve arama” en fazla çalışılmış özellik iken, en az çalışılmış özellik “düşük maliyette olması ve ekonomiklik” ’tir. Yine 2011yılında öğrenme nesneleri ile ilgili ( 3 tez) diğer yıllara göre daha fazla çalışma yapılmıştır.
 
Learning objects are collections that can be used for educational purposes in order to reuse and update a file or small files in a specific subject within the scope of different purposes. Although there are various studies in Turkey have been found to be associated with learning objects research can bring a holistic perspective on the subject. Between the years 2005-2019 with this research gives information about learning objects and their properties in Turkey, Turkish theses letters in the coded (A, B, C, D, E, F, G, H, I, J, K, L, M) content The aim of the course is to provide a holistic perspective on the properties of learning objects. As a result of the research, 7 characteristics of learning objects and their status in the theses; Accessibility and search feature were studied in 11 theses, reusability in 10 theses, diversity, flexibility in 9 theses, granular structure in 5 theses, and low cost, cost effectiveness in 4 theses. While lik accessibility and search ”is the most studied feature, the least studied feature is olm low cost and economy”. Again in 2011, more studies were conducted on learning objects (3 theses) compared to other years.
 

Cilt

24

Sayı

3

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12450/5684

Koleksiyonlar

  • Öksüz Yayınları [1372]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: