• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

COVİD-19 SÜRECİNDE EĞİTİM BİLİŞİM AĞI (EBA) İLE İLGİLİ ÖĞRETMEN TUTUMLARI: BİR KARMA YÖNTEM ÇALIŞMASI

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2020

Yazar

Karbeyaz, Aytekin
Kurt, Murat

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

COVİD-19 (Korona virüs)’un tüm dünyayı etkisine aldığı günümüzde sokağa çıkma kısıtlamaları getirilmiştir. Türkiye’de de dünyaya paralel olarak sokağa çıkma kısıtlamaları getirilmiş ve okulların eğitim-öğretim faaliyetlerine ara verilmiştir. Bunun sonucu olarak okul çağındaki milyonlarca öğrenci yüz yüze eğitime devam edememiştir. Milli Eğitim Bakanlığı bu duruma hızlı bir çözüm getirerek var olan Eğitim Bilişim Ağı (EBA) üzerinden derslerin devam etmesi kararını almıştır. Bu çalışmanın amacı; EBA’nın pandemi sürecinde kullanımına yönelik öğretmen tutumlarını araştırmaktır. Çalışmada sıralı açıklayıcı karma yöntem kullanılmıştır. Çalışmanın nicel boyutu kesitsel tarama, nitel boyutu ise olgubilim desenine göre şekillenmiştir. Nicel boyutta verileri elde etmek için basit rastgele örneklem seçme yöntemi kullanılarak 376 öğretmen, nitel boyutta ise amaçlı örneklem seçme yöntemi içerisinde bulunan maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemine göre belirlenen 10 öğretmenden yararlanılmıştır. Veri toplama aracı olarak; “EBA Tutum Ölçeği” ve araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde; nicel veriler SPSS 20, nitel veriler ise NVivo 9.2 programı kullanılarak içerik analizi ile çözümlenmiştir. Çalışmanın sonucunda; öğretmenlerin EBA’ya karşı ortalamanın üstünde bir olumlu tutuma sahip olduğu ortaya çıkmıştır. Öğretmenlerin EBA tutum puanı öğretmenlerin cinsiyet, yaş, eğitim, hizmet yılı, öğretim kademesi ve görev yaptığı yer değişkeni açısından benzer olduğu ayrıca; katılımcıların yanıtlarından EBA’nın öğrencilere faydalı olduğu ancak; eksikliklerinin de olduğu ortaya çıkmıştır. Bu sonuçlar doğrultusunda çeşitli önerilerde bulunulmuştur

Cilt

0

Sayı

84

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12450/5678

Koleksiyonlar

  • Öksüz Yayınları [1372]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: