• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

AS A DIGITAL MARKETING AND E-COMMERCE TOOL SEARCH ENGINES AND GOOGLE ALGORITHMS

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2023

Yazar

Ay, Akin
Bekar, Serhat
Demir, Bilge Çağlar

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

In digital marketing processes, businesses' websites can be used to enable consumers to quickly access their brands and products with the keywords they type into search engines such as Google, Yandex and Safari, through Search Engine Optimization (SEO) activities. Digital marketing has required businesses to create their e-commerce strategies according to Google algorithms, the most frequently preferred search engine. The aim of the study is to reveal the effectiveness of Google algorithms in consumer purchasing behavior and how algorithms are used to achieve business goals. For this reason, the latest developments in the market and the importance of algorithms in e-commerce activities were revealed by using the literature review method. Businesses are developing algorithms to ensure that their e-commerce sites receive more clicks and are at the top of Google rankings. Many situations such as what consumers like and dislike, how they dress, how the consumers perform their purchasing behavior can be determined by SEO-supported algorithms recently. In addition, the study tries to represent the determining role of Google and SEO activities in consumer purchasing preferences, the importance of trends in e-commerce processes, and the projection of digital marketing into the marketing activities of businesses.
 
Dijital pazarlama süreçlerinde işletmelerin web sitelerini, Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) faaliyetleri ile tüketicilerin Google, Yandex ve Safari gibi arama motorlarına yazdıkları anahtar kelimelerle, kendi marka ve ürünlerine hızlı bir şekilde ulaşmalarını sağlayabilmektedir. Dijital pazarlamada işletmelerin e-ticaret stratejilerini, en sık tercih edilen arama motoru olan Google algoritmalarına göre oluşturmalarını gerektirmiştir. Çalışmada Google algoritmaların tüketici satın alma davranışlarındaki etkinliği ve işletme hedeflerine ulaştırılmasında algoritmalardan nasıl yararlanıldığının ortaya konulması amaçlanmıştır. Bu nedenle literatür taraması yöntemi kullanılarak pazardaki son gelişmeleri, algoritmaların e-ticaret faaliyetlerindeki önemi ortaya konulmuştur. İşletmeler, e-ticaret sitelerinin daha fazla tık alması ve Google sıralamasında ilk sıralarda çıkmak için algoritmalar geliştirmektedir. Tüketicilerin neyi sevip neyi sevmediği, nasıl giyindiği, tüketicinin satın alma davranışını ne şekilde gerçekleştirdiği gibi pek çok durum son dönemde SEO destekli algoritmalar tarafından belirlenebilmektedir. Ayrıca çalışma, Google ve SEO faaliyetlerinin tüketici satın alma tercihlerindeki belirleyici rolüne, e-ticaretteki süreçlerinde trendlerin önemine ve işletmelerin pazarlama faaliyetlerine dijital pazarlamaya yönelik projeksiyon tutulmaya çalışılmıştır.
 

Cilt

20

Sayı

52

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12450/5655

Koleksiyonlar

  • Öksüz Yayınları [1372]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: