• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ebelik Öğrencilerinin Bilgisayarlı Simülasyon Uygulaması Sonrası Görüşlerinin Değerlendirilmesi

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2018

Yazar

Öztürk, Duygu Murat
Sayıner, Fatma Deniz
Çelik, Neşe

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Amaç: Bu çalışma, ebelik öğrencilerinin bilgisayarlı simülatörkullanımı sonrası görüşlerinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır.Yöntem: Bu araştırma nitel bir çalışma olup veriler yarıyapılandırılmış görüşme tekniğiyle yazılı olarak elde edilmiştir.Araştırmaya Orta Karadeniz Bölgesinde bir Devlet ÜniversitesininSağlık Yüksekokulu Ebelik bölümü son sınıf öğrencisi olan 35 kişikatılmıştır. Öğrenciler rastgele 8-9 kişilik 4 gruba ayrılmışlardır.Her bir grupla 3 gün boyunca bir buçuk saat bilgisayarlı simülatörleçeşitli senaryolar üzerinde çalışılmıştır. Veriler betimsel analiz vebetimsel-yorumlayıcı analiz yöntemiyle değerlendirilmiştir.Bulgular: Öğrenciler bilgisayarlı simülatör uygulamasını “faydalı,gerçekçi, yol gösterici, eğlenceli, güzel, kalıcı, zevkli, öğretici,geliştirici, verimli, gerekli, deneyim sağlayıcı, öz güven artırıcı,olağanüstü, heyecanlı, etkili bir eğitim, korkuları azaltan, farklı birduygu ve büyük bir şans” olarak değerlendirmişlerdir.Sonuç: Bilgisayarlı simülasyon uygulamalarının, öğrencileringerçeğe en yakın durumları değerlendirebilmelerini ve kriz anınıyönetmelerini sağlaması nedeniyle önemli olduğu düşünülmektedir.Bu bağlamda bilgisayarlı simülasyon uygulamalarını ebelikeğitiminde ve uygulamalarında daha yaygın hale getirilmesigerekmektedir.
 
Objective: This study was conducted to determine the opinions ofmidwifery students after computerized simulator use.Methods: This study was a qualitative study and the data wereobtained in written form using semi-structured interview technique.A total of 35 midwifery students from a State University in theMiddle Black Sea Region participated in the study. Students wererandomly divided into 4 groups of 8-9 people. Various scenarioswere studied with computerized simulator for one and a halfhours for 3 days with each group. The data were evaluated withdescriptive analysis and descriptive-interpretive analysis.Results: Students evaluated the computer simulator practiceas “helpful, realistic, guiding, entertaining, beautiful, lasting,enjoyable, instructive, developer, productive, necessary experience,self-confidence building, extraordinary, exciting, decreasing fear,effective training, a different feeling and a great chance”.Conclusions: It’s thought that computerized simulation practicesare important. In this context, computerized simulation practicesshould be made more widespread in midwifery education andpractice.
 

Cilt

2

Sayı

2

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12450/5645

Koleksiyonlar

  • Öksüz Yayınları [1372]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: