• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Beden Eğitimi Öğretmenliği Mesleğine Yönelik Tutumlarının Araştırılması

xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-rights

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2020

Author

Özçelik, İlknur Yazıcılar
Cobanoglu, Gokhan
Koç, Uğur

Metadata

Show full item record

Abstract

Bu çalışmanın amacı, beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümü öğrencilerinin, beden eğitimi öğretmenliği mesleğine yönelik tutumlarının cinsiyet, yaş ve sınıf düzeyi değişkenleri açısından araştırılmasıdır. Araştırmaya 2017-2018 öğretim yılında Amasya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Beden Eğitimi ve Spor öğretmenliği Bölümünde öğrenim gören 54 kadın, 87 erkek öğrenci olmak üzere toplam 141 öğrenci katılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler “Kişisel Bilgi Formu” ve Ünlü (2011) tarafından geliştirilen Beden Eğitimi Öğretmenliği Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği (BEÖYTÖ) kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistikler, bağısız gruplarda t-testi, tek yönlü varyans analizi ve LSD Post Hoc. Testleri kullanılmıştır. Çalışmanın güvenirlik katsayısı .86 olarak bulunmuştur. Elde edilen analiz sonuçlarına göre, beden eğitimi öğretmenliği mesleğine yönelik tutum ile cinsiyet ve yaş değişkenleri açısından istatistiksel olarak anlamlı bir fark yoktur (p>0.05). Buna karşın, öğrencilerin beden eğitimi öğretmenliği mesleğine yönelik tutumları ile sınıf düzeyi değişkeni arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur (p<0.05). BEÖYTÖ’nün değerlendirme ölçütlerine göre, öğrencilerin beden eğitimi öğretmenliği mesleğine yönelik tutum puanları yüksek bulunmuştur. Sonuç olarak, öğrencilerin beden eğitimi öğretmenliği mesleğine yönelik tutumlarının cinsiyet ve yaş açısından değişmediği, ancak 1 ve 3. sınıf öğrencilerinin, 2 ve 4. sınıf öğrencilerine göre mesleklerine yönelik daha yüksek düzeyde tutuma sahip olduğu söylenebilir.

Volume

3

Issue

1

URI

https://hdl.handle.net/20.500.12450/5620

Collections

  • Öksüz Yayınları [1372]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess Type

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Instruction || Guide || Library || Amasya University || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
If you find any errors in content, please contact: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: