Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorMustafa Özçiftçi
dc.contributor.authorRecep Çakır
dc.date.accessioned09.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-09T21:05:04Z
dc.date.available09.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-09T21:05:04Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn2147-1908
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpBMk1qRTNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/55
dc.description.abstractBu  araştırmanın  amacı,  sınıf  öğretmenliği  alanında  uzaktan eğitim  tezsiz  yüksek  lisans  yapan  öğretmenlerin  yaşam  boyu  öğrenme  eğilimlerini  ve  eğitim  teknolojisi  standartları  arasındaki  ilişkiyi   çeşitli  değişkenler açısından   incelemektir. Araştırma   deseni, ilişkisel   tarama  yöntemidir.  Araştırmaya  Amasya Üniversitesi Sosyal Bilimler   Enstitüsü Sınıf   Öğretmenliği  Uzaktan  Eğitim  Tezsiz Yüksek Lisans Programına kayıtlı, 134 (60 kadın,   74   erkek)   sınıf  öğretmeni katılmıştır. Ayrıca 5 erkek ve 5 kadın   öğretmenle de görüşme   yapılmıştır.  Çalışmada, veri toplama aracı   olarak Coşkun (2009)   tarafından geliştirilen   ve   geçerlik-­-güvenirlik  çalışması  yapılan  "Yaşam  Boyu  Öğrenme  Eğilimleri  Ölçeği"  kullanılmıştır.  Çalışmada  kullanılan   diğer   veri   toplama   aracı   ise,   Çoklar   (2008)   tarafından   NETS-­-T   standartları  kullanılarak   geliştirilen   "Eğitim   Teknolojisi   Standartları   İle   İlgili   Yeterlilikler   Ölçeği"   dir.  Araştırma   sonuçlarına   göre   uzaktan   eğitim   tezsiz   yüksek   lisans   programına   kayıtlı   sınıf  öğretmenlerinin,   yaşam   boyu   öğrenme   eğilimleri   ve   eğitim   teknolojisi   standartları   ile   ilgili  özyeterlikleri   pozitif   yönde   yüksek   düzeyde   çıkmıştır.   Aynı   zamanda   yaşam   boyu   öğrenme  eğilimleri  ile  eğitim  teknolojileri  standartları  özyeterlikleri  arasında  orta  düzeyde,  pozitif  ve  anlamlı   bir   ilişki   tespit   edilmiştir.   Eğitim   teknolojisi   standartları  özyeterliklerinde cinsiyete  göre anlamlı  bir  farklılık  bulunmazken,  yaşam  boyu  öğrenme  eğilimlerinde  anlamlı  bir  farklılık  gözlenmiştir.  Yapılan  görüşmelerde  bu  sonuçları  destekler  niteliktedir.en_US
dc.description.abstractThe  purpose  of  this  study  was  to  examine  the  relationship  between  self-­-efficiencies  about  the   educational   technology   standards   and   lifelong   learning   tendencies   of   primary   school  teachers  who  are  attending  master's  degree  without  thesis  via  distance  education  in  terms  of  variables  such  as  age,  genders.  Correlational  research  method  was  used  in  this  study.  134  (60   males   and   74   females)  primary   school   teachers   who   are   attending   master's   degree  program  in    social  sciences  of  Amasya  University  participated  in  the  research.  Moreover,  5  male  and  5  female  participants  were  interviewed.  As  data  collection  tool,  "lifelong  learning  tendencies  scale"  which  was  developed  and  tested  validity  and  reliability  by  Coşkun  (2009)  was   used.   The   other   instrument   was   "the   scale   of   efficiency   about   the   standards   of  educational   technology",   developed   by   Çoklar   (2008)   with   using   NETS-­-T   standards.  According  to  the  results  of  the  research,  the  participants'  lifelong  learning  tendencies  and  self-­-efficiency  about  the  standards  of  educational  technology  was  at  a  good  level.  A  positive  and  significant  relationship  was  also  identified  between  the  lifelong  learning  tendencies  and  self-­-efficiency   about   the   standards   of   education   technology.   There   was   no   statistically  significant  difference  about  the  self-­-efficiency  and  the  standards  of  educational  technology  with   respect   to   genders,  but   the   lifelong   learning   tendencies   had   a   significant   difference  between  genders.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleÖĞRETMENLERİN YAŞAM BOYU ÖĞRENME EĞİLİMLERİ VE EĞİTİM TEKNOLOJİSİ STANDARTLARI ÖZYETERLİKLERİNİN İNCELENMESİ*en_US
dc.title.alternativeTEACHERS' LIFELONG LEARNING TRENDS AND SELF-EFFICIENCIES ABOUT THE EDUCATIONAL TECHNOLOGY STANDARDSen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalEğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulamaen_US
dc.departmentAmasya Üniversitesien_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage19en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster