Türkçenin İkinci Dil Olarak Öğretiminde Telaffuz Becerisi Açısından Karaokenin Kullanılması
Özet
Telaffuz, bir dil öğrencisinin nitelikli bir konuşma yeteneğine sahip olabilmesi için gerekli işlevlerden biridir. Doğru gerçekleştirilen telaffuz sayesinde bireylerin sözel üretimleri kuvvetlenerek iletişimlerindeki nitelik boyutu artabilmektedir. Telaffuz becerisini geliştirebilmek için gerçekleştirilebilecek çeşitli yöntem ve araçlar mevcuttur. Karaokenin de bunlardan biri olduğu düşünülmektedir. Çünkü karaoke dil öğrenicisine özgür bir performans ortamı sunmakta, dinlenilen ve seslendirilen şarkı sözlerinin aynı anda takip edilmesine fırsat tanımaktadır. Bu çalışmada Türkçeyi ikinci dil olarak öğrenen öğrencilerin telaffuz becerilerini geliştirmede karaoke kullanımının rolünü ortaya koyabilmek amaçlanmıştır. Çalışma, nitel araştırma yöntemi çerçevesinde durum çalışması deseniyle gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın katılımcıları Ankara’da özel bir dil öğretim kurumunda Türkçe öğrenmekte olan 10 yabancı uyruklu öğrenciden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak gözlem, görüşme ve video kayıtlarından faydalanılmıştır. Veriler içerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın sonunda, karaoke kullanımıyla öğrencilerin telaffuz becerilerinde ilerlemeler olduğu, konuşma kaygılarında azalmalar meydana geldiği ve konuşma esnasında kendilerine duydukları öz güvenin artması gibi bulgulara ulaşılmıştır. Bulgulara göre öğrencilerin telaffuzun geliştirilmesinde karaokeden faydalanılabileceği ve etkileşimli bir öğrenme ortamında konuşma becerisine yönelik katkılarının olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Cilt
7Sayı
1Koleksiyonlar
- Öksüz Yayınları [1372]