• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Covid-19 Salgını Döneminde Öğretmen Olmak: Türkçe Öğretmenlerinin Görüşleri

xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-rights

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2021

Author

Alan, Yakup
Can, Fatih

Metadata

Show full item record

Abstract

Bu araştırmanın amacı, Türkçe öğretmenlerinin Covid-19 salgını sürecindeki deneyimlerini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda hazırlanan araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim deseni kullanılmıştır. Kolay ulaşılabilir durum örneklemesi yönteminin kullanıldığı araştırmanın örneklemini Millî Eğitim Bakanlığı bünyesinde görev yapan 13 Türkçe öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, araştırmacılar tarafından oluşturulan ve uzman görüşü alınarak son hâli verilen görüşme kılavuzu ile toplanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde içerik analizi kullanılmış ve veriler çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda Türkçe öğretmenlerinin genel olarak yüz yüze eğitimi tercih ettiği, salgın sürecinde Türkçe öğretimine yönelik daha çok olumsuz deneyimlere sahip oldukları, salgın sürecinde Türkçe öğretmenlerinin rollerinin daha da zorlaştığı, öğrencilerle ilgili genellikle olumsuz deneyimlere sahip oldukları ve salgının kısa sürede bitmesi ve yüz yüze eğitime geçilmesine yönelik beklenti içinde oldukları ortaya çıkmıştır.
 
The aim of this research is to examine the experiences of Turkish teachers during the Covid-19 epidemic process. In the research prepared for this purpose, phenomenology design, one of the qualitative research methods, was used. The sample of the study, in which easily accessible case sampling method was used, consists of 13 Turkish teachers working within the Ministry of National Education. The data of the study were collected with the interview guide, which was finalized by taking expert opinion after it was created by the researchers. Content analysis was also used in the analysis of the obtained data and the data were analyzed. As a result of the research, it was revealed that Turkish teachers generally preferred face-to-face education, they generally had negative experiences in teaching Turkish during the epidemic, the roles of Turkish teachers became more difficult during the epidemic, they generally had negative experiences with students, and they wanted the epidemic to end in a short time.
 

Volume

0

Issue

72

URI

https://hdl.handle.net/20.500.12450/5544

Collections

  • Öksüz Yayınları [1372]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess Type

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Instruction || Guide || Library || Amasya University || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
If you find any errors in content, please contact: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: