• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Covid-19 Salgını Döneminde Öğretmen Olmak: Türkçe Öğretmenlerinin Görüşleri

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2021

Yazar

Alan, Yakup
Can, Fatih

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu araştırmanın amacı, Türkçe öğretmenlerinin Covid-19 salgını sürecindeki deneyimlerini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda hazırlanan araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim deseni kullanılmıştır. Kolay ulaşılabilir durum örneklemesi yönteminin kullanıldığı araştırmanın örneklemini Millî Eğitim Bakanlığı bünyesinde görev yapan 13 Türkçe öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, araştırmacılar tarafından oluşturulan ve uzman görüşü alınarak son hâli verilen görüşme kılavuzu ile toplanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde içerik analizi kullanılmış ve veriler çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda Türkçe öğretmenlerinin genel olarak yüz yüze eğitimi tercih ettiği, salgın sürecinde Türkçe öğretimine yönelik daha çok olumsuz deneyimlere sahip oldukları, salgın sürecinde Türkçe öğretmenlerinin rollerinin daha da zorlaştığı, öğrencilerle ilgili genellikle olumsuz deneyimlere sahip oldukları ve salgının kısa sürede bitmesi ve yüz yüze eğitime geçilmesine yönelik beklenti içinde oldukları ortaya çıkmıştır.
 
The aim of this research is to examine the experiences of Turkish teachers during the Covid-19 epidemic process. In the research prepared for this purpose, phenomenology design, one of the qualitative research methods, was used. The sample of the study, in which easily accessible case sampling method was used, consists of 13 Turkish teachers working within the Ministry of National Education. The data of the study were collected with the interview guide, which was finalized by taking expert opinion after it was created by the researchers. Content analysis was also used in the analysis of the obtained data and the data were analyzed. As a result of the research, it was revealed that Turkish teachers generally preferred face-to-face education, they generally had negative experiences in teaching Turkish during the epidemic, the roles of Turkish teachers became more difficult during the epidemic, they generally had negative experiences with students, and they wanted the epidemic to end in a short time.
 

Cilt

0

Sayı

72

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12450/5544

Koleksiyonlar

  • Öksüz Yayınları [1372]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: