• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Investigation of the Preservice Teachers' Social Skills in Terms of Some Variables

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2018

Yazar

Bozgün, Kayhan
Pekdoğan, Serpil

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

With this study, it is aimed to determine the variables affecting the social skill levels and social skill levels of the prospective teachers who will be responsible for the development areas of their students as future teachers. The research was carried out with survey method. The study group of the study is composed of 628 preservice teachers. Personal data form and Social Skill Inventory-Short Form were used as data collection tool. Independent sample t test, ANOVA techniques were used in the analysis of the data. According to the findings of the study, it was concluded that the preservice teachers had a meaningful difference between the the social skill levels and variables of gender, department, class, family income, parents-to-parent. There is not significant difference between the number of siblings, the order of birth, parental life status, parents' self-esteem, parental education level and the social skill levels of preservice teachers. In similar studies to be done, it may be advisable to researchers to determine the level of knowledge about social skills of teachers and preservice teachers.
 
Bu çalışma ile geleceğin öğretmenleri olarak öğrencilerinin gelişim alanlarından sorumlu olacak öğretmen adaylarının sosyal beceri düzeylerini etkileyen değişkenlerin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Araştırma, nicel araştırma yöntemlerinden tarama deseni ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 628 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak, araştırmacılar tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu ve Koydemir (2006) tarafından uyarlanan Sosyal Beceri Envanteri-Kısa Formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde bağımsız örneklem t testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) teknikleri kullanılmıştır. Çalışmanın ortaya çıkardığı bulgulara göre, öğretmen adaylarının sosyal beceri düzeylerinin; cinsiyet, bölüm, sınıf, aile geliri, anne-baba birlikteliği değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının sosyal beceri düzeylerinin; kardeş sayısı, doğum sırası, anne-baba yaşam durumu, anne-baba öz-üvey olma, anne-baba eğitim düzeyi değişkenlerine göre bir farklılık göstermediği sonucuna varılmıştır. Yapılacak benzer çalışmalarda araştırmacılara, öğretmen ve öğretmen adaylarının sosyal beceri konusundaki bilgi düzeylerinin belirlenmesi önerilebilir.
 

Cilt

8

Sayı

4

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12450/5530

Koleksiyonlar

  • Öksüz Yayınları [1372]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: