• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Problems Encountered in Schools After the Earthquake Disaster and Their Solutions

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2024

Yazar

Bayar, Ayşegül
Çalışkan, Gülçimen
Bayar, Adem

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Many disasters have occurred throughout human history that have affected societies. The aim of this research is to determine the problems encountered in schools after the earthquake disaster from the perspectives of educators and to find some possible solutions to these problems. This research, which has been carried out within the framework of a qualitative research approach, has been designed according to the phenomenological pattern. The study group consists of 12 teachers determined according to the homogeneous (similar) sampling technique in line with the purposeful sampling method. The data collected with the semi-structured interview technique has been analyzed according to the descriptive analysis technique. Accordingly, the participants have defined the concept of disaster as 1) Destructive event, 2) Inevitable end, 3) Destiny, 4) Catastrophe, and 5) Extinction. Moreover, the participants have listed the problems encountered in schools after the earthquake disaster as 1) Increase in undesirable problem behaviors, 2) Increase in the number of students in the class, 3) Loss of academic success, 4) Psychological behavioral disorders, 5) Emotional wear and tear, and 6) Economic problems. Finally, the participants have made some suggestions to overcome the problems encountered after the earthquake disaster. These are 1) Determining and implementing policies that will discipline students, 2) Reducing the class size, 3) Providing additional courses to increase academic success, 4) Providing continuous psychological support, 5) Emotionally protecting students. and 6) Supporting schools and families economically. In line with these findings, the researchers have understood that the earthquake disaster caused great destruction. They concluded that not only the state but also all members of society should act together to overcome the problems encountered in educational environments and that the actions taken to eliminate the problems should be continuous.
 
İnsanlık tarihi boyunca toplumları etkileyen birçok afet meydana gelmiştir. Bu araştırmanın amacı eğitimcilerin bakış açılarından deprem afeti sonrasında okullarda karşılaşılan sorunları belirlemek ve bu sorunlara ilişkin olası çözüm yollarını ortaya koymaktır. Nitel araştırma yaklaşımı çerçevesinde gerçekleştirilen bu araştırma olgu bilim desenine göre düzenlenmiştir. Çalışma grubu amaçlı örneklem yöntemi doğrultusunda homojen (benzeşik) örnekleme tekniğine göre belirlenen 12 öğretmenden meydana gelmektedir. Yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile toplanan veriler betimsel analiz tekniğine göre çözümlenmiştir. Buna göre katılımcılar afet kavramını 1) Yıkıcı olay, 2) Kaçınılmaz son, 3) Kader, 4) Facia ve 5) Yok oluş olarak tanımlamışlardır. Katılımcılar deprem afeti sonrasında okullarda karşılaşılan sorunları 1) İstenmeyen sorun davranışlarda artış, 2) Sınıf öğrenci sayısında artış, 3) Akademik başarı kaybı, 4) Psikolojik davranış bozuklukları, 5) Duygusal yıpranmışlık durumu ve 6) Ekonomik sorunlar şeklinde sıralamışlardır. Son olarak katılımcılar deprem afeti sonrasında karşılaşılan sorunların üstesinden gelinmesi için yapılması gerekenleri 1) Öğrencileri disipline edecek politikaların belirlenmesi ve uygulanması, 2) Sınıf mevcudunun düşürülmesi, 3) Akademik başarıyı arttırıcı ek derslerin verilmesi, 4) Psikolojik desteklerin sürekli olarak sağlanması, 5) Öğrencileri duygusal anlamda destekleyecek etkinliklerin gerçekleştirilmesi ve 6) Okulların ve ailelerin ekonomik olarak desteklenmesi şeklinde belirtmişlerdir. Bu bulgular doğrultusunda araştırmacılar yaşanılan deprem felaketinin oldukça büyük yıkımlara neden olduğu; eğitim ortamlarında karşılaşılan sorunların üstesinden gelinmesi için sadece devletin değil aynı zamanda toplumun tüm üyelerinin birlikte hareket etmeleri gerektiği ve sorunların ortadan kaldırılması için yapılan eylemlerin süreklilik sağlaması gerektiği sonucuna varmışlardır.
 

Cilt

1

Sayı

1

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12450/5502

Koleksiyonlar

  • Öksüz Yayınları [1372]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: