• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Analyzing Instructional Strategies in Science Education: A Dual Approach Combining Systematic Review and Secondary Qualitative Data Analysis

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2024

Yazar

Irmak, Şeyma
Ergül, Duygu Yılmaz

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

This study employed a dual research approach, incorporating both systematic review and secondary qualitative data analysis, to investigate instructional strategies and their rationales utilized by pre-service and in-service science teachers (PaIST) in physics topics. We chose widely recognized and readily accessible sources with extensive study coverage, including Web of Science, SCOPUS, Taylor & Francis Online, and ProQuest. Only four studies that conformed to our inclusion and exclusion criteria were identified for examination. The analysis unfolded in two phases: first, the identification of instructional strategies employed by PaIST, and second, the exploration of the underlying rationales guiding their choices. Our findings revealed a diverse array of instructional strategies, encompassing direct instruction, thought experiments, demonstrations, hands-on activities, think-pair-share, peer teaching, laboratory exercises, discussion/questioning techniques, drama, and real-life narratives. The rationales underpinning these strategies were multifaceted, aiming to enhance student motivation, stimulate cognitive development, facilitate collaborative group work, and foster meaningful learning experiences. Despite evidence supporting the effectiveness of various external strategies such as STEM education, out-of-school learning, and project-based teaching on students, pre-service and in-service science teachers appear hesitant to adopt these methods. Further research is needed to explore the barriers and factors influencing their instructional choices.

Cilt

11

Sayı

4

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12450/5458

Koleksiyonlar

  • Öksüz Yayınları [1372]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: