Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKeklik, Kader
dc.contributor.authorKaraboğa, Hasan Aykut
dc.contributor.authorKürkçü, Dr. Recep
dc.date.accessioned2025-03-28T07:14:04Z
dc.date.available2025-03-28T07:14:04Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.issn2687-2080
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/5382
dc.description.abstractPurpose: The purpose of this study is to examine the socialization levels of sports education students in terms of basic demographic variables. Method: The sample of the research consisted of 184 female and 332 male students who were enrolled in the Faculty of Sport Sciences at universities in five different provinces (Amasya, Tokat, Samsun, Kastamonu, Zonguldak) during the 2021-2022 academic year. The researchers used a "Personal Information Form" to collect data and the "Socialization Dimension" of the "Sports and Socialization Scale" developed by Şahan (2007) to measure socialization levels. Parametric tests such as t-test and ANOVA were used to analyze the data. Non-parametric tests such as Mann Whitney U and Kruskal-Wallis tests were used as alternatives to parametric tests when appropriate. Results: The research found statistically significant differences in socialization levels of students based on gender, university, and department choice. Conclusion: The findings of this study can serve as a foundation for future research in the field of sports sciences.
dc.description.abstractdüzeylerinin temel demografik değişkenler açısından incelenmesidir. Yöntem: Araştırmanın örneklemi 2021-2022 eğitim öğretim yılında 5 farklı ilde yer alan devlet üniversitelerinin (Amasya, Tokat, Samsun, Kastamonu, Zonguldak) Spor Bilimleri Fakültesinde öğrenim gören 184 kadın ve 332 erkek öğrenciden oluşmuştur. Verilerin toplanmasında araştırmacılar tarafından oluşturulan “Kişisel Bilgi Formu” ve sosyalleşme düzeylerinin belirlenmesinde, Şahan (2007) tarafından geliştirilen ‘’Spor ve Sosyalleşme Ölçeği” ’nin ‘‘Sosyalleşme Boyutundan’’ yararlanılmıştır. Verilerin analizinde parametrik testlerden t-testi ve ANOVA kullanılmıştır. Parametrik testlerin kullanımının uygun olmadığı durumlarda ise parametrik testlerin alternatifi olan Mann Whitney U ve Kruskal-Wallis testlerinden yararlanılmıştır. Bulgular: Araştırma sonucunda öğrencilerin cinsiyet, öğrenim gördükleri üniversite ve bölüm seçimi ile ilgili tercihleri bakımından sosyalleşme düzeylerinde istatistiksel açıdan anlamlı farklılıklar olduğu tespit edilmiştir. Sonuç: Çalışma, elde edilen bulgular neticesinde gelecekte spor bilimleri alanında yapılacak araştırmalara kaynak teşkil edecektir.
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
dc.relation.ispartofÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSocializationen_US
dc.subjectSporten_US
dc.subjectSport Sciencesen_US
dc.titleExamination of the Socialization Level of Sports Education University Students According to Demographic Variablesen_US
dc.title.alternativeSpor Eğitimi Alan Üniversite Öğrencilerinin Sosyalleşme Düzeylerinin Demografik Değişkenlere Göre İncelenmesien_US
dc.typeotheren_US
dc.departmentAmasya Üniversitesien_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage37en_US
dc.identifier.endpage52en_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.department-tempAMASYA ÜNİVERSİTESİ, SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR (YL) (TEZLİ), 0000-0001-6058-6996, Türkiye -- AMASYA ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, 0000-0001-8877-3267, Türkiye -- AMASYA ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, 0000-0003-2508-5701, Türkiyeen_US
dc.snmzKA_DergiPark_20250327


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster