• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ortaokul 5. ve 6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitapları Hakkında Öğretmen Görüşleri

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2020

Yazar

Yücel, Merve
Karamustafaoğlu, Sevilay

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Ders kitapları öğretmen ve öğrencilerin başvuracakları en önemli kaynaktır. Bu bakımdan ders kitaplarının istenilen özellikte olması gerekmektedir. Bu bakımdan araştırma, revize edilen fen öğretim programına yönelik olarak hazırlanmış ve kullanılan 5. ve 6. sınıf Fen Bilimleri Ders kitabı hakkında öğretmenlerin görüşlerini belirlemek amaçlanmıştır. Kalitatif araştırma yaklaşımı kapsamında olgubilim araştırma yönteminden yararlanılmıştır. Veriler öğretmenlerle yürütülen yarı yapılandırılmış mülakatlarla toplanmıştır. Belirlenen kitapları kullanan öğretmenlerle 10 fen bilimleri öğretmeniyle yüz yüze görüşmeler yapılmıştır. Fen Bilimleri öğretmenlerinin görüşlerinden elde edilen verilerin analizi, benzer ve farklılık durumlarına göre gruplandırılarak çeşitli temalar oluşturularak yapılmıştır. Bu temalar; içerik, öğretim yaklaşımı, resimler, ünite sonu öğretim yardımcıları, laboratuvar etkinlikleri ve fiziksel özellikler olarak altı kategoride toplanmıştır. Öğretmenlerin en çok olumsuz görüşü ünite sonu öğretim yardımcılarının bekledikleri özelliklere sahip olmaması yönündedir. Buna karşın öğretmenlerin en çok olumlu görüşü kitabın fiziksel özelliklerin başarılı olması yönündedir. Öğretmen görüşlerine göre 5. Sınıf fen bilimleri ders kitabının yeterli ölçme değerlendirme bölümlerine sahip olmadığı, bununla birlikte kitabın dış görünüşü ve göze hitap etmesi açısından yeterli özelliklere sahip olduğu sonucuna varılmıştır. 6. sınıf ders kitabı için ise öğretmenlerin tamamının, kitaptaki etkinliklerin öğrenci seviyesine uygun ve kolay uygulanabilir olduğunu düşündükleri sonucuna ulaşılmıştır. Bu sonuçlardan yola çıkılarak, ilgililere gerekli önerilerde bulunulmuştur.

Cilt

9

Sayı

1

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12450/5354

Koleksiyonlar

  • Öksüz Yayınları [1372]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: